En månad med bara bacon!
Upphovsmannen till mina tonårspojkars favoritprogram Mystery Science Theater 3000 har bestämt sig för att äta inget annat än bacon hela februari månad. Han skriver om sina erfarenheter här i sin blogg.
Interessant.
Bara ägg och bacon tror jag hade varit vettigare, bara bacon så tror jag att man riskerar att få brist på vissa saker.
Väldigt mycket salt han får i sig också. Och nitriter om han inte har fått tag på nitritfritt bacon på något sätt.

Oh, jag gillar honom. :D
"Bacon is wonderful and would never hurt you. Bacon loves you."

"Bacon is wonderful and would never hurt you. Bacon loves you."
Det vill jag ha på en t-shirt. Eller en bumper sticker :)

Andreas.. han gör det inte av hälsoskäl utan i försvar av sin favoritföda.. bacon. Även om han ÄR "en av oss".
Här är första bacon inlägget.
Hu! Ryser av bara tanken att leva helt på bacon. Visst, bacon är otroligt gott…ibland! Jag skulle aldrig klara av att leva på enbart ett födoämne. Då skulle jag bli uttråkad!
H. Thea
Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

Skulle inte klara en dag med så ensidig kost. Åtminstone inte om det fanns annat att tillgå.

Jag skulle nog inte gilla att få i mig så mycket salt, men han dricker ju öl, så det är ju nästan tallriksmodell.
Med lite öl skulle jag nog kunna få i mig bacon och inget annat, och begränsar man bara ölet lite så är det ju fortfarande LCHF.
Jag skulle garanterat hellre äta enbart bacon än enbart ägg som vissa här gör (inte så förtjust i ägg). Skall bli spännande att se hur det går för honom!