snabb kladdkaka
Var sugen på nåt gott så smällde ihop detta :-)
3 ägg
1/2 dl kakao
1/2 dl sötningsmedel
100gr krossad mandel
150gr smör
rörde ihop allt i en bunke och hällde upp i en form.
ungnen på 175g i 5-10 min
servera med vispad grädde.
Och den smakade väldigt gott?
Har du bilder?
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)
Tack för det receptet, precis vad jag behövde! 
jag ska be sambon ta bild när han kommer hem :-)
Jag kollade just i Min mat och fick fram för hela kakan:
55 g protein
200 g fett
64 g kolhydrater
Då är bara frågan: hur många bitar blir det av kakan? Blir det 10 bitar, så är det ganska okej med 6,4 g kolhydrater, tycker jag. 
hur kan det bli så mycket? Ja dom anser att mandel har 13 , nåt har jag för mig men det var ju bara hundra gram, sen var det sötningsmedle, tar man sukrin eller stevia blir det inga kolhydrater, och sen är det ju bara kakaon som har nåt att tala om men inte, nära femtio för en halv deciliter väl? Eller räknade du med grädden, men det blir ju itne så mycket det heller. Och om man räknar efter vad det står på (coops) mandelpåsar så innehålelr 100 gram mandel bara 4,5 gram kolh.
Edit
Jag la in det för att se själv och fick 19,3 gram kolhydrater för hela kaka… har inte räknat med sötning då det varierar så mycket och tog inte med någon grädde men det blir ju inte många gram det heller, så hur du kom fram till den höga siffran förstår jag inte? Proteinet och fettet stämmer.
ursäkta, dubbelinlägg
Förlåt, jag la in socker i stället för sötningsmedel, eftersom jag aldrig använder det! 
Med sötningsmedel ska det vara
55 g protein
200 g fett
19,3 g kolhydrater
Och när jag räknade på minmat fick jag fram ca 12,33 kolisar för hela kakan…
Fast jag räknade på hasselnötter då vi föredrar detta.
jo, jag tror att det blir mindrae med mandeln än minmat "påstår" också! Följder man det som står på påsen så blir det bara 10
Vad kul med ett kladdkakerecept! Inte för att jag själv är någon fantast precis, (ärligt talat alltså, jag får lätt migrän av choklad) men min man tycker hemskt mycket om kladdkaka. Jag får ta och testa denna någon gång och se vad han tycker :-)
#9 När jag kollar med Hälsovakten, där jag brukar lägga in min mat, så innehåller 100 g sötmandel 13 g kolhydrater och 100 g hasselnötter 8,7 g kolhydrater. 
#5 Hur många bitar blir det av kakan? Kan det bli 10?

Ååh lät jättegott! Det måste jag prova idag!
Smälte du smöret eller tog du rumstempererat?

Jag smälte smöret och det blev bra. Efter tio minuter i ugnen var den dock fortfarande en smet så jag lät den vara inne tio minuter till - då blev det som en saftig sockerkaka. Jag tillsatte lite vaniljsocker och bakpulver i smeten. Mumsfilibabba!
Ska det bli kladdkaka ska det inte vara bakpulver i. Liksom det som är grejen, en platt kaka som är kladdig inuti! Med bakpulver blir det, som du skriver, en choklad-sockerkaka.
Får plocka fram blendern och köra lite mandel i den, för nu blev jag riktigt sugen! Det blir bra ljud-träning för valparna!

Hur mycket stevia skall man ha? Är det för mycket med 1 kryddmått?

#16 Om du menar steviaextrakt så är det ca 200ggr sötare än socker. 1 krdm motsvarar då 2 dl socker.

Alltså 1/4 krm skall motsvara 1/2 dl sötningsmedel. Svårt att måtta.
200 ggr sötare per vikt eller per volym? Vikt antar jag. I så fall ska det nog vara lite mer i!
Nu har jag testat den. Jag tyckte den var ok, men mannen tyckte att trots allt är originalet bättre. Jag tror jag ska testa med hälften pofiber/mandel nästa gång och se om han gillar det bättre.
hej.
ja jag smälte smöret innan. Hur länge man har den i ungnen beror ju på hur kladdig man vill ha den. Själv älskar jag kladdigt så :-)

#19 Jag tror densiteten är ganska lika på socker och stevia….möjligen att stevian, i sitt finpulvriserade form är något lättare….eller?
2 dl socker är ca 160 g….då får man ta 0,8g stevia då.

#15 fast jag brukar alltid ha bakpulver i min originalkladdkaka och den blir riktigt seg och god med en lite hårdare yta. Det handlar om ½ tsk.
Malde ni mandeln?? Eller hackade ni den bara?
Jag körde min mandel i matberedaren. Hade säkert gått lika bra med finhackat.

Mitt tangentbord börjar bli kladdigt - av dreggel…
Blir nog en lååång shoppinglista i morgon då jag har hittat massor av smarrigheter här idag! 

Det finns mandelmjöl på lidl i 200g för 20kr

Blir konsistensen lika bra med stevia som med annat sötningsmedel med mer volym?
jag tycker stevia tappar sötman i ugnen. Har gjort något liknande denna idag, men ajg tog mörk choklad istället för kakao och så smälte jag den i upphettad grädde istället för smör… höftade bara och så tog jag sukrin. Mald mandel från Lidl använde jag också. Inte så värst likadan märker jag
men bra blev den! Jättegod.
smulade även i lite flingsalt med chili.