Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 830 ggr
Anninni
0

kalorier

Hur många kallorier är det lämpligt att man äter under den dag om man är kvinna och 180 cm och har ett jobb som varierar mellan sittande och rörelse.

Johannika
0

Det finns många svar på den frågan, alltifrån: ät när du är hungrig och sluta när du är mätt till ca 2000 kcl/dygn (det är ungefär den nivå jag ligger på, inte för att jag satt en gräns utan för att det är så mycket det brukar bli när dagen är slut).

Andra finner att en kalorireducerad LCHF-kost hjälper dem att tappa vikten fortare om de har hamnat på en platå. Men om du just har börjat med denna diet föreslår jag att du struntar i kalorierna ett tag och koncentrerar dig på att finna dig tillrätta med LCHF-kosten och dess oanade möjligheter! Lycka till!

"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

Margareta
0

Tanken är ju precis som Johannika skriver att vi inte skall behöva vara beroende av att räkna kalorier.
Den siffran är så enormt påverkad av att det skiljer det dubbla mellan fett och protein/kolhydrater.

Mängden mat rent generellt är nog mer intressant än antalet kalorier i den. En fet sås är betydligt bättre än en liten brödbit även om kalorierna ökar drastiskt.

Ät tills du är mätt men inte mer - aldrig övermätt. Då får man lära sig att minska.

Numer pensionär i Nynäshamn

Anninni
0

tack för svaren.
jag tänker inte räkna mina kalorier i en evighet men det känns skönt att veta att man inte äter för mycket eller för lite och att ha lite riktmärken.

Har fått i mig ca 1500 idag än så länge så jag kanske ska unna mig något till kvällsmat.

ska prova den omskrivan äggmjölkenGlad