Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: hälsovinster
Läst 1084 ggr
alfahannen
0

Livsmedelsverket

Jag har nyss läst en delav vad livsmedelsverket har att säga om mat o hälsa, och undrar just nu om dom verkligen har alla indianerna i kanoten?

Jag har i 15 års tid kämpat för att hålla vikten med hård träning nyckelhålsmat, ständig hunger och ett blodsocker som åker jojo. Jag har levt exakt som dietisterna har sagt, och hela tiden har jag känt att jag inte kan vinna kampen. Sista året har jag dessutom börjat må sämre och sämre. Trött, sömnproblem, mer kilon ppå kroppen och yrsel. Mått skit rent ut sagt. Blodfettsrubbningar och försämrade blodtrycksvärden sa läkaren. Åk hem o motionera ännu mer, och framför allt ät mer frukt o grönt o mindre fett. an föreslog dessutom blodtrycksmedicin och antideppiller…….

Jag har nu ätit LCHF sedan den 23 december och genomgår just nu en dramatisk förrändring. Jag mår som en prins!! Pigg o glad, inga blodsockersvängningar. Jag börjar dessutom kunna vänta tills magen säger hunger innan jag äter istället för när jag behöver höja blodsockret. Fortsätter det så här så kommer jag vara en ny människa till sommaren :-) Som bonus så börjar midjemåttet dessutom krympa också..

Kör Hårt,

Jonas

mikaelj
0

Yay!

Vi skulle behöva samla ihop alla såna här berättelser (med siffror som konkreta bevis) och dunka upp någonstans.

alfahannen
0

Jag tänker vänta till jag levt så här 6 månader innan jag gör nya tester, sen kommer jag gärna publicera skillnaden här. Oavsett hur det ser ut i siffror för jag gillar objektivitet.

Kolesterol: 7,6

Blodtryck: 140/80

2008-05-20

Sen pratar ju kroppen med mig också. Om det är samma människor som har talat om vilka värden vi ska ha som rekomenderar oss vad vi ska äta så yar i alla falla jag resultaten med en stor nypa salt…..

Gabriela
0

Mår också jättebra! Tyst Maken håller med!

alfahannen
0

Tyst ……… Har du också dålig andedräkt eller Cool

Min gumma gillar inte mina avgaser från munnen……

Gabriela
0

Nä, andedräkten är rätt ok numera fast vi är i ketos. Vi kanske inte märker det då vi är 2 som har ändrat matvanorna Obestämd. Vi har faktiskt inte tänkt på det eftersom vi har så mycket annat för oss med vår nya hälsosamma livsstil.

fasching
0

Alfahanen: LDL, HDL och triglycerider är värden du troligen vill ha - totalkolesterol är rätt värdelöst som riskmått för hjärtsjukdom.