"Josefins special" i Göteborg!
Hej!
Får jag bara tipsa om en fantastisk man som är ny ägare till en helt fantastisk pizzeria i Sannegårdshamnen?! (Eriksberg) Han har de bästa råvarorna, och troligtvis de godaste jag ätit på ett pizzaställe. (han har 22 års erfarenhet av sådan här mat)
Jag vet inte om jag bryter mot några regler här nu, men då får det här raderas.
Hursomhelst.
Som LCHF-are är jag dödligt less på kebabsallad. Så häromdagen tog jag mod till mig att vara lite extra krånglig. Jag förklarade min sits, och sa exakt vad jag ville ha. Han blev lite osäker (och en smula förvånad) men han gjorde min specialrätt tillsammans med mig. Väldigt mån om att det skulle bli rätt.
Det blev ett tunnt lager grönsallad i botten, med lite gurka i sidan. Jag valde även färska champinjoner, men man kunde få typ vad man ville till.
Sedan VRÄKTE han på riven ost, som han tänkte skulle smälta under den heta, gigantiska högen kebabkött. På det hällde han över kebabås, fast egentligen skulle jag kanske tagit bea.
Jag blev överlycklig. Och berättade att denna "kost" blir bara större och större bland befolkningen.
Vi kom fram till att denna rätt kan heta "JOSEFINS SPECIAL",
Så, hoppa på Älvsnabben eller 16-bussen, kila bort till Sannegården, gå en promenad på kajen och avsluta med en fet, fantastisk "Josefins special!!
Sannegårdens pizzeria heter stället för övrigt (smäll mig på fingrarna om jag inte får skriva så här, men jag är helt frälst)
Ett tips bara!

Tummen upp för såna som honom 
En dag i taget...

Här behövs inte smällas på några fingrar! Det finns faktiskt en hel tråd med restaurangtips i Göteborgsområdet: Mat på stan
Fast jag tycker nog att Josefins special låter som en kebabsallad: sallad, gurka, kebabkött och ost… eller har jag missat något? 
Jag skulle gärna ätit en Josefins special!
Du får skriva om det mesta, så länge du inte har ekonomiskt egenintresse av inlägget, tex egenreklam. Annars är det altså lov!
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)
Aha! Den tråden har jag nog missat.
Nej, det var ingen kebabsallad, utan bara ytterst lite grönt. (ingen lök, tomat, majs mm) Det var jag väldigt noga med att framföra. Det var mest stora mängder kött och ost. Precis som jag ville ha det!
Ligger det nära Chalmers Lindholmen-området?
Ja, typ. Fast längre bort mot Statoil-korsningen. På vänster sida bakom det stora höghuset med djurklinik i bottenplan. Tegelhus-område.
Ny ägare, så bättre mat och service än innan. (om du skulle ha varit där innan. Fd lunchrestaurang/pizzeria)
Jag ska se om jag kan ta mig dit någon dag när jag är inne i stan och testa. Tack för tipset 
Haha! Vad förvånad han kommer att bli! Tror inte att han förväntar sig att fler ska komma in och beställa den…
Otroligt speciell kille för övrigt. Ni kommer att förstå vad jag menar. Det är klart värt besöket, även om man inte håller till i de kvartereni vanliga fall.