Goda råd - dyra?
Hej, skrev nyss ett inlägg men det bara försvann
Uhuhuhuuuu! Känner mig puckad också, plus allt annat! Jag har stött på patrull, vilket mitt inlägg handlade om (fast det "kom bort"). Jag har börjat få ilningar på höger sida om huvudet - börjar i nacken och söker sig sakta framåt… Jag vill äta CHIPS, OSTBÅGAR OCH DIPP OCH DRICKA HINKVIS MED RÖÖÖÖTTTT VIIIIN! Vad ska jag ta mig till ? Äter jag för lite fett eller vad är det som händer? Jag har ju mått superbra i två veckors tid men nu känner jag mig "OBRA" kag jag säga! Jag har gått ner 4,5 kilo på 13 dar och jag har inte fallit för ovanstående frestelser - bara tryckt i mig smör och bregott! Men psyket vill inte hänga med - jag har snart hallisar om snacks! Inget sötsug utan bara snacks!!! (som ju e min last sen gammalt…)
Goda råd ngn? Tack, även dyra tagets tacksamt emot!
Först vill jag gratulera till en bra start. Minus 4,5 kilo är kanon resultat.
Tredje veckan brukar vara jobbig så du får kränga i dig fet ost och smör och stå ut, det lättar sedan. Det är abstinens besvär du fått.
Hur strikt äter du?
Det finns en del recept på forumet om ostchips od. som är LCHF. Ta en titt bland recepten.
Lycka till!

Omställningsbesvär är det du har hamnat i. Och det går över, fortsätt att äta som du har gjort så ska du se att det löser sig själv

Tack snälla ni! Det känns skönt att veta att det går över, eller rättare sagt få höra/läsa det! Förnuftet säger ju att det kommer att lägga sig men är man mitt inne i det räcker det inte alltid
…
Jag har ju lagt mig på den strikta linjen - äter så gott sojm dagligen enligt 70 fett, 20 (30) protein och max 10 kolisar (mkt mindre vissa dar). Mitt mål är att endast äta fett/protein och så gott som 0 kolisar. Osten och filen är det enda som jag äter med kolisar i…
Jag ska bege mig ut i det vackra vintervädret med Rottan så blir humöret säkerligen bättre. Ha en fin och GOD dag och tack för att ni supportat mig!
Men det är inget fel med dip om du gör den rätt :) Creme fraiche och krydda med rena kryddor så får du dip. dippa skinkbitar, gurka, paprika, ostbitar och se om det stiller suget?
Tärna ost och smälta i ugnen tills dom är smält och börjar bli crispiga.
Du kan även göra skink-chips på samma sätt, torka skivad skinka tills det är torrt och knaprigt, salta gjärna en pytteliten aning? :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.