Får väl se om sötsuget återkommer
Har haft problem med luftvägarna nu under förkylningen och ikväll tog jag risken och stoppade in en Vicks Blå. Antar att det är ganska mycket kolisar (och gud vet vad) i dem, men det hjälpte lite iaf. 
Vad gör ni andra när ni är rossliga i halsen? (förutom medicin)
Tuggar rå vitlök, jo, det är sant!
Svider som hell och smakar inte alls lika gott som i mat men jösses vad det hjälper!
Ahaaaa, okej. Kanske värt att testa. Känner en beläggning i munnen nu och den ökar suget något. Så, inga fler såna.
Tro mig, du vill bara häva gött med vatten och ev äggmjölk om du har… 
Har precis legat i ett hett bad och gjort exakt så…avslutade med väl kyld äggmjölk, lindrade svedan i truten, så att säga…
Men nu kan jag andas med näsan igen! (och guben lär sova på soffan inatt, heh…)
Jobbigt med förkylning, de flesta tricks har ju att göra med sötade halstabletter, te med honung osv.
Egentligen brukar det ju bli väldigt klart och rent i luftvägarna när man äter något starkt, som med wasabin till sushi, eller chili…. kanske lättar om man inte har ont i halsen utan bara är täppt…
Har inte så många tipps, men hoppas att du kryar på dig snabbt!
"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"
Hehe, vi får väl se var maken tänker sova inatt. Jag behöver ALLA kuddar för att kunna sitta upp och sova.
Näää, skojar bara. Han får väl sova där han brukar. Jag får väl flytta på mig i värsta fall. Eftersom jag måste sitta upp så kan jag ju lika gäna sitta kvar här i soffan. 
Krya på dig, SirfalasEmy!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Ska tänka på dig när jag (troligtvis gör som du inatt) också sitter upp och sover….
Krya på oss!
Stackars dig, har medkänsla för dig. Min man tar en klunk whisky ( inget vatten efter) dödar baseluskerna säger han. Jag dricker antingen varmt pepparmyntste med citron, eller isvatten ( bedövar halsen) beroende på om jag har torrhosta eller är sårig ihalsen. krya på dig
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Tack
(hmmm, undrar varför det blir fetstil, har inte tryckt i det)
Jag har inte ont på det sättet. Mer att det rosslar i halsen. Får nog söka jouren imorgon. Hostar jag så "knastrar" det mellan "brösten", i luftvägarna alltså. Haha, härlig förklaring. 
Fick rådet av VC att ta min bricanyl (som jag inte behövt ta på länge),så ofta jag bara får nu, men jisses vad dålig jag blev. Helt skakis oh hjärtat slog mycket fortare.
#6 Tack Jag lär väl överleva, hoppas jag 
#7 Tack. Hihi och jag ska tänka på dig. Japp,krya på oss!
Helt allmänt. Man säger ju att man ofta får mindre förkylningar osv med LCHF. Vi har hållt på nu i 3½ månad. Tar kanske längre tid än så innan kroppen stärkt sitt immunförsvar?
# 8 Tack
Aha, synd att jag inte har is i frysen för tillfället. Det svider/kliar, sprakar mer i halsen just nu.
Vet du, jag tycker det går över fortare än innan med "normal"-kosten… Då kunde det hålla i veckovis! Jag är idag bara lite snuvig, tät i "pannbenet" men mår bättre för var dag som går!
#11 Ja, jag trodde också det…först. Först hade jag bara lite killikill i halsen och kände mig lite varm, lite ont i lederna. Förkylningen gick dock över. Har inte haft tonvis med *viskar* snor, men just luftvägarna. Hostar snart sönder nått känns det som. Känner mig bra i övrigt. Får nog kolla med VC imorgon. Har dragit på det.
Får väl se hur det blir med sjukorna när vi gått längre på denna kost. Kroppen behöver väl kanske mer än 3½ månad i vissa fall.
Skönt att du upplevt det bättre denna gång.