Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 1137 ggr
jejjja
0

Hur ska jag lösa det

Jag tycker att jag äter hela tiden, ser detta bra ut. Och då är det bara frukost. Vet inte hur jag ska lägga upp det till middagen. Tycker att det drar iväg med sifrorna när jag kommit till kvällen. Eller är det någor jag ej behöver bekymra mej om. Så länge det stannar på under 5 kolhydrater.

212Gram Äggröra u mjöl (Fin äggröra)
66Gram Bacon coop
88Gram Gurka
32Gram Paprika grön
32Gram Smör 80% fett
19Gram Dark pistagenötter

mikaelj
0

Vilka siffror "drar iväg"?  Om du syftar på den procentuella fördelningen är den ointressant.

Det enda du behöver tänka på är att hålla kolhydratintaget lågt (i gram!), äta ungefär ungefär 1g protein/kg kroppsvikt, resten fett.

Ät fullfet mat (fett kött, ost, fisk) och fyll på med mer fett, så är problemet löst.

Wildrat
0

Ät kött och fett till middagen så löser det sig. Köttfärsbiffar är jättebra eller kyckling och bearnaise…

jejjja
0

Jag tror jag fattar nu. Det är väll bara dessa siffror jag ska gå efter, då är det inte konstigt att det ser ut att vara mycket i cirklen. Då har jag ju kommit upp i 73,44. och då har jag lagt in min mat som jag ska ära idag och det är. Och jag väger idag 68 kg men det kanska är bra ändå.

50Gram Béarnaisesås Blå band
50Gram Smör 80% fett
200Gram cevapcici

Energi kcal:

1819,52

Energi kJ:

5577,64

Proteiner:

73,44

Fiber:

1,26

Kolhydrater:

13,98

Vatten:

276,48

Alkohol:

0,00

Fetter:

Fett:

164,13

Kolesterol:

1181,42

E-mättade:

39,52

Mättade:

62,49

F-mättade:

7,61

mikaelj
0

Någon sorts minimigräns är ungefär 1g protein/kg, men du kan naturligtvis äta mer.  Är inte nödvändigt, bara..