Idag tackar jag min fetma
Ramlade ner för halva trappan för en stund sen (dionk doink doink osv) Vänstra foten/benet/skinkan/höften fick ta smällen. Har en disk som buktar ångt långt ner i ryggen och minsta lilla tryck/påverkan gör normalt ont. Också detta 
Jag har rejält ont nu, men det ska nog ordna sig, allt tackvare att jag har lite extra "vaddering" eller hur man säger. Vill iaf. inbilla mig att det har spelat roll. Och att det dessutom sitter mest vid låren/rumpan/höfterna var ju inte så tokigt i detta fall. 
Nu måste vi fixa såna där halkskydd. (hyresvärden slipade och lackade trappan för ett tag sen)

Been there, done that - inte kul
Å din stackare! Ja, ibland är det bra med en kudde!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Stackar dig!
Bra att du kan vända det där med extrakilona till nåt positivt!! 
Jag vurpade på liknande sätt för ett par år sen. Hade DET blåmärket bakom ändan i över en månad!! Stoltheten/värdigheten fick sig också en smäll…
Jag brukar säga att jag kör bil med dubbla airbags…

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Stackare ont =(
Vurpade ute här i trappan i sommras, dumma jag skurade den med såpa och skulle bara hämta vattenslangen =( Ont flera veckor efter. Det dummaste när man ramlar ute är väl att man fort som attan reser sig och kollar sig runt och hoppas att ingen sett något.
För ärligehtens namn är det väldigt svårt att hålla sig för skratt när någon vurpar. Man skrattar inte för att någon ramlar och kanske skadar sig utan för att det ser så himla kul ut =)

Ajjajjj. Stackars Dig! Jag körde samma stil förra året. I år kör jag med Icebug! Halleluja vilka skor! Har inte halkat en enda gång.

Men stackars dig det där gör ont som tusingen. Extra airbags kan rädda en från benbrott, det är ett som är säkert. Be värden blanda lite fin sand (fågelsand) i lite lack o ytbendla stegen lite med det, det tycker i alla fall jag är snyggast som halkskydd för det syns inte, men hjälper.
Krya på dig!!!
Ja usch, trappor är otäcka. Jag hade ett riktigt praktexemplar i min förra lägenhet: hal, böjd och med öppna trappsteg. Halkade i den någon gång när jag hade bråttom ner; har nog fortfarande spår efter det. Så jag känner med dig.
Visst går det. Om inte annat, så går det galet
Tack för svaren. 
Usch ja, har börjat få ett fett blåmärke nu. Har även ondare i ländryggen än innan och det strålar lite ner i benen igen (läkaren har dock kommit fram till att jag INTE har nervpåverkan där, men jag vet ju bäst själv)
Det var bara hunden och jag hemma när detta hände. Han är SÅ underbar och blev orolig för matte. Satt pågolvet i fem minuter och stortjöt. (dels för att det gjorde ont, dels för att jag blev rädd och dels för att jag är förkyld och ont i varenda led. Tålamodet var inte på topp typ. 
Ikväll blev det för mycket för mig och jag grät igen. Ryggen är bara för mycket ibland. Nu såg jag framför mig hur den kommer påverkas.
Men men, nu känns det bättre. Skönt att kunna ligga en stund i soffan och bara kolla på tv. I morgon är en annan dag. 

Vad har du för hund? Vad avundsjuk jag blir!
När jag låg på marken yr med störtnäsblod, då titta han på mig, tyckte väl att jag låg bra där jag låg och sprang fram till de förbipasserande, gjorde sig till och pussades med de. Så mycket för kärlek och trohet. 
Hoppas att du snart blir bra i ryggen igen! Min gubbe ramlade utför trappen i höstas och bröt två revben, det tog 14 veckor innan smärtan lade sig helt och hållet och han gick omkring och linkade som en 100-åring!
Trappor är ondsinta väsen! 
"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"
Det var inte så att din hund försökte få uppmärksamhet för att hjälpa dig? Man kan ju önska iaf. 
Jag har en liten Jack Rusell. Han är underbart go. Så fort man blir ledsen så kommer han till en och vill upp i ansiktet. Fast, kan ju vara så att han är ute efter de salta tårarna. Fast jag tänke inbilla mig att han vill trösta. 
Bifogar en bild av min ögonsten. Ser lite besvärad ut på kortet, men det är nog pga kameran. Blev bara en bild då vi försöker undvika sånt som stressar honom.
Igår kväll blev det för mycket med smärtan i ryggen och jag grät en skvätt. Direkt kom han upp i famnen och ville hjälpa.
Uscha. Fyyy. Jag jag ska nog vara glad att jag inte bröt något. Skönt att din gubbe blev bra igen.

Då får det bli en Jack Russel om jag skaffar en hund efter denna. 
Tyvärr är jag övertygad att han inte ville 'rädda mig' utan njöt av att få hälsa på andra. Men han är en en korkad flat, och det bästa de vet är nya människor…. Hoppas du mår bättre snart