Skakningar i händer
Min kära mor, 55, äter mycket litet kött (tycker att man blir sååå tung i magen av det), inget griskött, men äter kyckling och fisk. Sedan äts det en hel del potatis, pasta o ris, spannmål och ris också.Turligt nog äts det riktigt smör/bregott och nästan inga light-produkter.
Mor har de senaste åren haft skakningar i händerna, något hon inte gärna pratar öppet om. Har köpt magnesium till henne, men tror inte det har något jätteeffekt.
Min fråga är nu: är det någon som haft skakningar som har blivit bättre av LCHF? Gav henne Annikas bok för lite informativ läsning, men vore trevligt om det är någon som har upplevt förbättring av just skakningar.
Puttar upp frågan!
Du kan ju prova att ställa en mer specifik fråga till dr Andreas i hans frågelåda, om eventuella orsaker? Har hon sökt läkare för skakningarna?

Det finns förstås en rad olika neurologiska sjukdomar som ger skakningar.
Jag tror inte jag sett några specifika berättelser från nån som blivit hjälpt av vår kost
.
Jag tycker dock att det ofta är storkonsumenter av sötsaker och mjöl som verkar drabbas speciellt när det gäller människor som är relativt unga..