Läkarbesök på torsdag
Jo jag skall till min husläkare på torsdag för att förnya recept mot högt Blodtryck. Jag tänkte samtidigt be att få ta blodprov på hur sköldkörteln sköter sig. Har läste en del här tidigare om vad man skall be om för prover. Kan någon av Er duktiga ge mej förslag till vad jag skall begära för prover.
Ang sköldkörteln, så har min mormor, mamma, syster och hennes två döttrar opererats för giftstruma, men jag har kollat flera gånger och jag ligger mer i underfunktion. Kanske en orsak till att jag har svårt att gå ner i vikt.
TSH, fritt T4 och fritt T3, antikroppar (två eller tre olika), B12 och kortisol (helst som urinprov 24 timmars).
Hypotyreos gör att det är svårare att gå ner i vikt, tyvärr.

Idag har jag varit hos läkaren OCH han gick med på att ta ovanstående prover och blodfetterna också, tack vare att jag äter den här kosten. Men han trodde nog inte att det var något fel på sköldkörteln. Det ÄR svårt att gå ner i vikt när man kommer upp i åldern (63 år). Men han var intresserad av vad jag äter och jag berättade att det blev omelett med bacon på morgonen och sedan kött och fisk med olika sorter av kål, lök och ibland morötter, sen att jag kompletterade med ÄKTA fett och full-mejerivaror. Då sa han att jag skulle vara försikteg med morötter och lök??? Han kanske äter den här kosten själv??
#2 Vilken bra läkare du fick tag på. Håll hårt i honom, bra läkare är inte lätt att hitta.

Idag ja. Men annars kallas han Doktor död --haha
Jag har varit hos en läkare för mag- och tarm som sa samma sak. Han varnade också för morötter och lök. Det har med jäsningarna i tjocktarmen att göra. Han tyckte kosten var toppen och beklagade sig över alla patienter de fick in som ätit enligt SLV. De hade massor av tidningsurklipp de gav patienterna om kost istället för broschyrer från SLV betalade av läkemedelsföretag.
Numer pensionär i Nynäshamn