Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: lchf-för-nybörjare
Läst 1727 ggr
Penna
0

Tillbaka till jobbet

Har nu ätir LCHF 1 vecka och det går hur bra som helst. Fungerat bra under julledigheten men nu kommer lite av en utmaning när jobbet startar. Tar oftast med matlåda men vill självklart hänga med kollegorna på lunchrestaurangen åtminstone 1 gång per vecka. Blir lite "kul" att se och höra hur de reagerar på mitt nya sätt att äta. Vad har ni andra fått för reaktioner?

Vi har automatkaffe på jobbet, ska kolla antal kolhyrater i pulvergrädden. Om det är för mycket får jag försöka hitta annat pulvergrädde. Lite besvärligt med grädde som ska stå i kylskåp. Tips?

nobban7
0

Jag har vispgrädde och smör i kylen på jobbet - inga problem allsGlad

mikaelj
0

Pulvergrädde är inte grädde. Minns inte vad pulvermjölk består av, men inte är det mjölk iaf.  Funkar däremot tydligen utmärkt som fläckborttagningsmedel.

subcalva
0

Jag köper med mig vispgrädde till jobbet, men jag har tillgång till kylskåp brevid te-automaten.

Emea67
0

Jag har också grädde eller äggmjölk i kylen på jobbet fungerar utmärkt. Pulver mjölken är typ tvättmedel.

Maia
0

Hos oss finns det kylskåp, men ibland glömmer jag grädden, så jag har övergått till att dricka kaffet svart om det kniper. Men jag har också märkt att grädde ofta håller sig över dagen om det inte är alltför varmt eller grädden är gammal (vilket den inte blir hos oss, eller hur?).

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

mariapia
0

kylväska kanske?eller varför inte ha cocosolja att ha i kaffet ist?

profca
0

Kanske skaffa ett litet mini kylskåp om det hjälper har sett ett på rusta som rymmer typ ett 4-6 burkar läsk Skrattande

JAUS
0

Det ska finnas pulvergrädde gjort av riktig grädde. Realcream heter det.

andreas0
0

Man kan väl alltid förvara en kylväska i bilen, om man tar en sådan till jobbet. Tungan ute

Ha två uppsättningar frysklampar som man byter av med varje dag, en uppsättning får ligga och frysa i frysen hemma, och en uppsättning i frysväskan som håller grädden kall.

JAUS
0

Man kan väl ha grädden i en termos om man kyler ned den ordentligt.