Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 749 ggr
Kelly
0

Godmorgon 12 oktober

Har nu varit sjuk i en vecka och därefter jagat älg i tre dagar. Älgjakten som strikt LC:are var en upplevelse både mentalt och fysiskt. I mitt jaktlag är det bara gubbar och så jag, inget problem i sej jag har varit med i många år, men matsäcken var ett stort problem. Många höjda ögonbryn och kommentarer var det hela tiden, till slut var det faktiskt enklare att strunta i att äta med dom andra. Smuslade i mej mina äggulor och skicor skinka på passet istället, det gick helt enkelt inte att förklara, dom vill inte höra, men däremot gärna omvända mej. mina "gubbar" är typiska smörgåsätare, chokladnissar och alla möjliga sorts salladskletsälskare, och dom är hysteriskt rädda om sina matsäckar som är en del av upplevelsen. Dessutom fick jag erfara att min kropp inte alls "ställt om sej" som jag trott, jag blev helt matt efter utgången till passet, hade det kommit någon älg då så hade jag förmodligen inte ens sett den. och det blev inte nå´t bättre det var lika tröttsamt alla dagarna så min kropp tänker minsann inte ge sej i första taget. Suck!

Mervi
0

Godmorgon! Jag trodde inte männen var så intresserade vad andra har i sina matboxar, men där tog jag fel. Jag jobbar på en arbetsplast med övervägande kvinnor.

Margareta
0

Även jag smyger med matlådan eftersom jag inte gillar kommentarer, på mitt jobb mest kvinnor…lärare….

Numer pensionär i Nynäshamn

anki1
0

Samma för min man. rädd om sina grönsaker, Hans jobbarkompisar kommenterar fredagslådan om där inte finns några pannkakor, de undrar vart dom tagit vägen. MIn kropp har inte heller ställt om sej, jag är ofta ute på promenad. Jag har märkt att uppförsbackarna har blivit mycket jobbigare ( som om dom inte var jobbiga förut).

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

ovkyhn
0

Min man är nu inne på sin 5 v med lchf och denna v har han jagat älg , första kommentaren från gubbarna var , i morgon ska ja oxå ha sån där mat,

resultatet var att en i laget åkte lite tidigare från passet och stekte 2 flak ägg och en massa bacon , ni kan tro det var uppskattat,

han har inte klagat på orken , ja däremot tyckte det var jobbigt i kliva omkring i skogen blev helt slut.

Nu är jakten slut för min del ja o mina 5 systrar åker till London i em, vi ska fira storasyster som fyller med 0-a efter.

skogsstjrna
0

2 flak ägg och en massa bacon

Schysst av dem! ;)

MegN
0

Vad gäller det där med bristande ork så känner jag definitivt igen mig. Nu vet jag inte hur länge du har ätit LCHF, men för min del var jag seg i många månader innan kroppen ställt om sig. Jag rådfrågade både Lars-Erik Litsfeldt och Sten Sture men båda sa att jag åt för mycket kolhydrater (i all mjölk/grädde jag drack i mitt kaffe 173 gånger per dag) så att kroppen inte fick någon chans att ställa om…! Det låg nog något i det. Nu har den åtminstone ställt om, nu klarar jag gympapassen utan problem och kan gå hur länge som helst i skogen! Har nyligen också börjat styrketräna på gymet, men första passet (med instruktör) kändes otroligt hårt och jag hade träningsvärk dag #2 efteråt. Ska bli intressant att se om det känns lika hårt i fortsättningen eller om det bara var "start-rost"…

Gubbarna i "mitt" jaktlag (jag har inte varit med och jagat sen 96, när jag var gravid med lillan) skulle säkert ha varit överförtjusta över 2 flak ägg + massa bacon!