Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 1380 ggr
Sheena
0

Öl???

Inte hittat så mkt info här om alkohol så jag måste bara undra.. hur blir det med fredagsölen? :)

Självklart är det ju inte nyttigt men kan man unna sig nån gångibland eller blir det katastrof?

JohanBaltic
0

Sök på

JohanBaltic
0

Sök på "bakfylla" eller "alkohol"

Kolla in kostdoktorn.se och sök på alkohol

Sheena
0

oki, tack!

madshus
0

Det finns ett "skapligt" öl (LC-mässigt) Det är Spendrups Bright, finns som 3.5 på affärerna och 5.0 på bolaget. Jag unnar mej ibland en 5.0, den har 0.76 gr kolhydrat/100gr = 2.5 gr kolhydrat/33 cl flaska! Det kan nog rymmas inom den gräns man har, åtminstone min. Kolhydratmässigt har jag för mej att en burk 3.5 (50 cl) och en flaska 5.0 (33 cl) är ungefär lika.

andreas0
0

#0, Öl går oftast bort eftersom det innehåller för mycket kolhydrater. Möjlgivtvis kan man dricka 1-2 av lågkolhydratvarianterna som en del har börjat sälja (som många anser inte är lika bra smakmässigt).

Om man ska dricka alkohol så är det från ett lågkolhydratperspektiv bättre med lite starkare saker, till exempel whisky, konjak, vodka, osv. eftersom dessa har minimalt med kolhydrater. Vin går också bra oftast, men bara dom lite torrare varianterna, inte dom söta varianterna. Söta likörer osv. går däremot bort för dom har massa socker i sig.

Kostdoktorn har ett diagram.

I övrigt så är det många som upplever att dom tål mindre alkohol än vanligt, speciellt i början på LCHF, så drick mycket försiktigt.

AnastasiaK
0

Hej,

Jag och min sambo provade några low carb öl. Spot light och tyckte den var riktigt god, så nära man kan komma "riktig" öl.

Burken innehåller 2.5carbs så den unnar vi oss när ölsuget sätter in.

Finns på systemet.

/Sia

cacao
0

Spendrups Bright är helt ok, ett ljust och gott öl. Ingen skillnad på smaken mot andra liknande ljusa öl alls.

Medarbetare på sajten irishcob

Magica1970
0

#0 Varför inte en fredagswhisky istället?

Sheena
0

blir så konstig av whiskey, hihi.. "tål inte" nått starkt :( fast gott är det ju..

Sheena
0

Drack 5 st öl igår, under 5 tim tid..  (måste ju få unna sig ibland och det var afterwork) men jösses säger jag bara!! I morse kändes det som om vi vart med om årets praktfylla igår. Brukar inte vara lättpåverkad men detta var första alkoholen på snart 1 mån tid med lchf.

Så tänk på det alla nya som inte vågat lukta i glaset än, men tål verkligen inte lika mkt som man tror att man gör/har gjort tidigare!!!!