Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 2274 ggr
pillan1976
0

Smaklökarna!

Jag måste bara få fråga om det är jag som fått något fel på mina samklökar eller om någon annan har liknande erfarenheter. Jag har ätit LCHF sen april 2008. Jag klarar nu mera verkligen inte av att äta vissa saker, det smakar så illa att jag får kväljningar. Köpte en vitlökssås som hade mindre en 5 g kolhydrater, den var vidrig.. Har faktiskt provat andra saker också men "konstgjord" vitlök går inte att äta och jag menar det går inte att svälja för jag blir så illamående… Det smakar så himla konstigt.. det måste det ju gjort förut också..

Jag tycker nu att majonäs är jätte starkt kan bara ta väldigt lite i såser förut kunde jag breda majonäs på en ägg macka..

Sen undrar jag om de blivit något fel på tomaterna som finns i affärerna.. Jag gillar inte tomater för de är så sura… men det är de inte nu helt plötsligt.. Åt en tomat i går som nästan var äkligt söt.

Det verkar som om jag nästan är mer kräsen nu. Som att jag känner ätikssmak mycket tydligare att fabrikstillagade såser samkar plast, konsistensen är obehaglig…

Till frågan igen då… sitter detta bara i mitt huvud eller kan det ligga något i mitt resonemang?

Saintpaulian
0

Det är så för mig med. Rena varor ska det vara, inte konstgjord vitlök det smakar verkligen vidrigt. Jag arbetar i kök och där använder vi ju som synd är en del skräp, och det är inte kul att smaka av allt! Rynkar på näsan Tycker synd om barnen som ska äta detta….

Nej men tillbaks till din fråga, jag tror inte alls att du hittar på, vi får bättre smaksinne. Titta bara på alla som slutar att röka, de har samma erfarenheter.

Jag har slutat äta frukt, inte bara för att det innehåller mycket kolisar utan för att allt smakar sliskigt sött. Morötter är lagom sött att äta någon gång emellanåt.

Denna kommentar har tagits bort.
mikaelj
0

Smaklökarna blir avtrubbade av att konstant äta socker.

Gabriela
0

Hej pillan! Samma sak har hänt mig och min man! Vi har uteslutit allt 'onaturligt' från vår kost och sedan december ätit LCHF. Häromdan skulle vi äta upp lite majo på burk med en cole slaw. Vi fick slänga alltihop! Det smakade jätteäckligt. Jag antar att kroppen blir 'smartare' med en naturlig kost och att livsmedelsindustrin kommer att få väldigt svårt att lura oss igen Tungan ute.

Jag upplevder också att bär (lik din erfarenhet med tomaten, som är en frukt) smakar väldigt sött. Skrattande Gjorde en enkel hallon pannacotta i helgen, helt utan sötningsmedel/socker och den var precis lagom sött. Obestämd

Det är intressant alla förändringar som blir till med denna livsstilsändring!