Inte hungrig längre, som förut
Jag är inne på min tredje lchf vecka, allt känns jättebra. Det enda som känns lite udda är att jag är inte hungrig längre!? Kan det vara förkylningen som jag precis haft som gjort mej aptitlös eller är det lchf kosten?? Visst jag äter ett par ggr om dagen men jag mår inte dåligt om jag inte skulle äta så mycket som jag brukade. Ikväll mådde jag lite illa vid middagsbordet det känns som att min kropp har blivit mättad av allt fett som jag stoppat i mej!!? Kan det vara så eller är det fel nån stans??

Det blir andra hunger/mättnadssignaler av fett+protein än av kolhydrater!
Fast det kan vara förkylningen oxå!?
Tänk på att denna maten är näringstätare så man behöver inte äta lika mycket som förut.. då många åt tills magen vart utspänd!
"Varför kan vi inte följa våra signaler? Fungerar vi inte längre? Jodå, vi fungerar alldeles utmärkt. Men våra signaler är skapta för att vi ska överleva under tuffa förhållanden."
http://blogg.passagen.se/gi-anna/entry/varf%C3%B6r_%C3%A4ter_vi_mer_%C3%A4n
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Sjukdomar kan spela in en hel del, aptiten kan också vara störd av många års överdrivet kolhydratätande, när man är ny inom denna kost kan det vara en idé att registrera sig på minmat.net och mata in hur mycket man äter och se till att man verkar få tillräckligt med energi, sen efter ett tag kommer aptitmekanismen att vara helt tillräcklig för att avgöra hur mycket du ska äta.
Tack för era inlägg, jag trodde att det hade blivit nåt fel hos mej
, men nu är det alltså bara att fortsätta kämpa, o det e ju precis det jag vill för jag har mått oförskämt bra med denna dieten!
Jag har känt av samma som dig, visserligen blir jag fortfarande hungrig men märker mest av det genom att magen kurrar, inte den där känslan av GUD JAG MÅSTE HA MAT som jag hade innan!
Nej så är det för mej nu att jag kan känna att jag är hungrig men det e ingen panik! Men om man ser till att äta mycket fett så slipper man det oxå