Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 1636 ggr
pyre-lena
0

Känner ni er hungriga?

Jag känner ingen riktig hunger nu när jag går på LCHF. Jag åt frukost i går morse vid 8 tiden och på kvällen vid halv 6 kom jag på att jag inte ätit något efter det. Jag var fortfarnande inte hungrig men matt i kroppen och när jag reste mig upp efter att letat efter en burk i ett skåp så snurrade det rejält i huvudet Obestämd det svartnade nästan för ögonen men det gick snabbt över som tur var.

Är det någon som känner igen sig?

Jag har gjort äggmjölk som står färdig i kylen i fall jag glömmer att äta igen så jag snabbt kan få i mig något. Jag är väldigt dålig på att äta lunch så det är ett bra alternativ Glad

I måndags hade jag huvudvärk, näst intill migrän, igår hade jag också huvudvärk och idag är det migränkänning igen Rynkar på näsan

Är det min kropp som ställer om sig? Jag har hela veckan kört väldigt strikt med minimalt med kolhydrater och mycket fett så huvudvärken kanske släpper snart eftersom det är tredje dagen. Det är en sådan huvudvärk som inte varken värktabletter eller migräntabletter hjälper mot men jag ger inte upp.

Det värsta av allt är att min minsting är hemma från dagis idag pga hosta och astma och hans mamma är ju inte riktigt pigg och ur balans så hon är lite ledsen och kinkig. Han vill ut och åka snowracer och det vill inte mamma. Jag är frusen av mig i vanliga fall men nu är jag riktigt frusen. Skulle helst krypa ner i sängen under täcket och fleecefiltarna igen.

Ha en underbar dag!!!

*kram* / pyre-lena

Melindrea
0

Hur länge har du ätit? Är det mindre än tre veckor så lär det definitivt vara omställningsbesvär. Dum fråga, du hade sagt att det var tredje dagen, men jag missade det. JO, jag skulle kalla det för omställningsbesvär. =)

Jag har inga problem med att hungern har försvunnit, så länge jag inte ignorerar den för länge…

pyre-lena
0

Jag började med LCHF den 15 december men kör strikt sen i måndag, eller egentligen söndags. Så jag får nog kalla det omställningsbesvär iaf Flört

Wildrat
0

Det är omställningsbesvär du har blandat med besvär pga att du ätit för lite. Frusenheten (och troligtvis fler symptom) lindras eller försvinner om du ser till att äta ordentligt. Äter du för lite dras ämnesomsättningen ner och du mår dåligt.

Det är bra att alltid ha mat färdig i kylen eller frysen, bara att värma, då brukar det bli lättare att få i sig. Har du problem med att hungerkänslorna är borta så ät efter klockan istället, viktigast är att få i sig tillräckligt med mat så man mår bra.

pyre-lena
0

Ja det är mycket möjligt att jag ätit för lite men symptomen började inte förrän i måndags så innan det måste jag väl ha ätit tillräckligt. Angående min frusenhet så fryser jag oavsett hur mycket jag äter. Min sambo kan sitta i soffan med t-shirt och kalsonger och jag sitter fullt på klädd, inklusive tjocktröja, med Helly Hansen tofflor och fleecefilt Obestämd 

Men jag tror det är något som händer i kroppen och jag tycker att det känns som det är något positivt trots diverse mer eller mindre allvarliga symptom.

Att äta efter klockan är ju en bra ide och att ha äggmjölk i kylen är ju perfekt Glad ska bli intressant att se hur jag mår i morgon. Idag har jag i alla fall inte ätit för lite eftersom jag gjort 3 olika brödsubstitut som jag smakat och till det druckit äggmjölk och fortfarande har middagen kvar att äta Glad

mikaelj
0

Ketoner har tydligen en viss hungerdämpande effekt.

Förut gjorde det liksom ont i magen när jag blev hungrig.

Numera blir jag mest frusen och slö… lite som Sid i Ice Age.

pyre-lena
0

Jag är alltid frusen och ofta slö men just nu är det värre än vanligt. Ska bli intressant att se om min vikt påverkats något under den här jobbiga veckan.

Sid är helt klart min typ av snubbe Skrattande ungarna älskar filmerna. -Schlalom baby, schlalom! *fnissar*