Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 4149 ggr
Siggebus
0

Storlek på jeans?

Hej hej, nu behöver jag verkligen hjälp! Skrikandes Glad

Under hela min övervikts-tid har jag verkligen hatat att gå ut i affärer och köpa kläder! Ingenting passar och att prova i de där hemska provhytterna med sitt skarpa, vita och avslöjande ljus är en ren pina.

Men så råkade jag för några år sedan hitta ett jeansmärke som såldes på ICA MAXI här i närheten, nämligen "MY WEAR…for the woman".

Jag tog mod till mig och provade och yeiiipiie - de passade jättebra! Skrattande

Sedan dess har jag inte brytt mig om att överhuvud taget leta efter någon annan sort utan bara gått dit och köpt ett par nya utan att prova när det behövdes.

Ja jag vet! Tungan ute Jättetråkigt att alltid köpa samma men då "slapp" jag konfrontera min övervikt och kom smidigt undan. Glad

Nu har emellertid ett litet problem uppstått. Efter att jag "sabbade" min viktnedgång genom att vräka i mig clementiner, choklad, julmust etc under jul /nyår så är jag nu definitivt på banan igen!

Jag kör benhårt och får bara i mig några få gram kolhydrater per dag och det har verkligen gett resultat. Jag tappar nu ca 1 kg i veckan och jag hoppar högt av glädje självklart.

MEN jag måste köpa nya brallor för de jag har åker snart ner över höfterna trots att de är knäppta. Glad

Stack iväg till ICA MAXI och skulle prova en storlek mindre men VE OCH FASA! Förvånad …. de har bytt ut modellerna samt att det inte finns de storlekarna mer! Gråter 

Tänkte försöka beställa jeans på typ Ellos eller liknande men de har andra storlekar så jag vet varken in eller ut?

Är det någon här som är lite "hemma" i det här med storlekar? I mina gamla damjeans står det 23. Jag har även ett par ännu äldre (likadana) som det står 24 i och de är lite större.

Dessa storlekar verkar inte finnas men hur kan jag "översätta" dem??

Jag har förstås mailat Ellos men de har ännu inte svarat och tänkte höra om det finns någon här som vet (och är snabbare än Ellos Cool)

mamski
0

Kan det vara D-storlekar i de byxor du tittar i? D20 motsvarar C40 men är lite kortare i benen och vidare i midjan. D21 motsvarar C42 osv. Om det är D-strl så har du alltså D23 resp D24 på dina byxor. Typ C46 och C48, fast vidare i midjan.

Mäta dig och kolla in måttabellen längst bak i en katalog typ Ellos, vet jag! Ingen behöver ju sen veta dina mått mer än du.

Har ett flertal ggr beställt jeans o byxor på postorder och jag blir oftast nöjd, trots att jag är ett riktigt "päron".Det är ju bara att returnera om de inte passar.

Siggebus
0

mamski: Ahaaaa…… kanske du har rätt! Glad

Jag trodde det skulle stå bokstaven C eller D framför siffrorna men det är kanske inte så?

Nu hörde jag talas om att de skulle få en enhetlig måtttabell inom eu så då får man väl ändå lära om så småningom - men den tiden den sorgen. Glad

lkn02001
0

om du ska beställa från ellos kan du titta på deras måttabell och därefter mäta dig själv för att se vilken storlek du ska beställa.