Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 855 ggr
elisabeth83
0

Low-carb bröd i Linköping

Hejsan!

Någon som vill hjälpa till och inleda lite lobbyverksamhet för att se till att någon affär i Linköping tar hem low-carb bröd från carbzone (http://www.carbzone.se/).

På brödtillverkarna hemsida står två coop-butiker som återförsäljare men då jag varit där och frågat efter brödet har de sett väldigt frågande ut. Men, om vi är många som frågar och ber dem börja ta hem brödet så kanske vi kan påverka dem.

Mitt förslag är coop nära i Valla, ligger ju rätt "centralt", tänkte även försöka mig på coop forum i Tornby.

[Pennylane1]
0

men är det brödet verkligen något för oss? Tyckte det verkade vara både osunt och för mycket kolhydrater i det när jag kollade lite närmre, de luras med att ange kolhydratsinnehållet per skiva och inte per 100 gram har jag för mig och sen är det en massa fröer tror jag som inte anses vara bra heller…

elisabeth83
0

jo visst, jag kan bara tycka att det skulle vara skönt att ha ibland och det skulle vara roligt att kunna bjuda min pojkvän på frukost och faktiskt äta samma sak :)

sen tror jag inte heller att det är något jag skulle äta varje morgon

det är med fröer har jag oxå funderat på. har fått tipps här på forumet att det inte är bra, men jag älskar mina linfrön och de får även min mage att hålla formen.

[Pennylane1]
0

kollade en sort : vetemjöl och havrekli samt solrosfrö, 15,4 kh /100 gr.

elisabeth83
0

är ju rätt mkt kolhydrater… jag är dock inte slavisk (vill inte gå ner i vikt) men har fått en massa hälsovinster av att äta mindre kolhydrater och mer fett.

elisabeth83
0

föresten, bor du i linköping?

[Pennylane1]
0

nej det gör jag inte, jag använde "oss" i betydelsen LCHF:are Flört och jag har lärt mig härinne att vi verkligen bör hålla oss i från spannmål! Jag är inte så slavisk jag heller, fast jag drar vissa gränser iaf!

elisabeth83
0

sant, så tänkte jag faktiskt inte :)

ska i alla fall lobba för det på coop, men jag kanske inte får allt för mycket hjälp härifrån ;)

Wtn3
0

Tror jag sett de där på Coop i Norrköping men då jag undviker bröd helt och hållet så jag kollade inte så noga.