Kokosfett
Jag vet att det har skrivits om kokosfett tidigare, men just nu hittar jag det inte.
Vilket är att rekommendera? Jag tänker använda det till att få fart på min tröga mage.

du ska köpa den på hälsokostaffären med kokossmak eller naturell

Jag använder trotts alla motord, silverpaketet från ica eller annan mataffär.
Detta då jag inte tror det är nått fusk med det, fick lära mig på en marknadsföringskurs att det inte behöver vara sämre än annan ekologisk då varumärket ekologisk gärna skjuter upp priserna lite extra. (dock är jag inte mot ekologiskt för det, bara lite mer eftertänksam,)
Dessutom har det ingen kokossmak vilket gör att man kan använda det till mera utan att allt smakar av kokosen.
Den ekologiska köper du på hälsokost butikerna, eller internet. den kostar 40 kr mer än silverpaketet i regel.
Vi vet inte hur silverpaketet vs ekologiska tillverkas, därför går det inte att säga vad som är rätt eller fel.
men ni får gärna säga till när det kommer ett rättvisemärkt koksfett, då jag vet kraven för rättvisemärkt är hårdare än ekologiskt,oc h därför mindre fusk förekommer.
Jag använder kallpressat ekologiskt kokosfett som finns att köpa på hälsokostaffär. Cocosa heter märket och det finns med smak och utan smak. Det med smak är dyrare, ca 160-200 kr/500g, men jag tycker att det är godis i kaffet!
Det finns ett annat märke som heter Crearome, men det har jag inte smakat.
Det finns billigare kokosfett i livsmedelsbutiken, "silverpaketet". Det är samma sorts fett men framställningssättet är olika. Personligen föredrar jag det kallpressade men det är olika vad man föredrar.