Må dåligt av att fuska
hej
har gått efter LCHF nu i ca 4 veckor, kände mig för först sen ordenligt i ca 2 veckor gått ner 3 kilo.
igår kände jag för att fuska för första gången, kunde i stå emot de andra här hemma när de åt semlor. Så jag åt en men det skulle jag inte gjort 1 timme efter jag ätit den fick jag magknip och fick rusa på toa måste ha varit att jag inte ätit bröd på några veckor.
Det gör jag inte om

Grattis, jag skulle nog ha nytta av att må dåligt när jag fuskar, men det gör jag inte det minsta, så öl på fester och tortillas när det vankas tacos syndar jag med någon gång i månaden med enda nackdelen att viktminskningen stannar av.

#0 Jag känner igen mig! Om jag fuskar får jag fruktansvärd magknip med diarré 9 gånger av 10. Inget man vill uppleva! 
ja nu är det bara köra på med LCHF och hoppas att jag kan bli av med allt men sen får man nog också fortsätta med detta om man vill må bra……………
Kroppen är klok och varnar för felaktig föda. Jag brukar få massa knip och huvudvärk av socker och mjöl.
Ja. tycker det är konstigt att jag inte har tänkt på det innan har varit överviktig och mått dåligt större delen av mitt vuxna liv.
Det har jag också gjort, men detta måendet blev en normaltillstånd, man trodde nog man mådde ganska bra. Jag hade gaser och magknip dagligen men visste inte att det fanns något som skulle kunna hjälpa.
Nu vet vi bättre.

Jag får vara ärlig och säga att jag hoppas att jag får biverkningar om jag fuskar, just för att inte göra det igen, men jag vet inte vad som sker.
Jag är extremt sockerberoende men har hållt mig i ca 7 veckor än så länge utan att ha fått återfall än.
Det enda jag "fuskat" med är att jag någon dag kanske ätit uppåt 30 kolhydrater, för mycket för mig.. Men det var inga super kolis-rika grejer jag åt då.
Jag tror att jag mår dåligast av att äta bröd eftersom jag bara äter ett 1/2 fin chrisp per dag nu jämfört med innan jag började
Jag tror att jag mår dåligast av att äta bröd eftersom jag bara äter ett 1/2 fin chrisp per dag nu jämfört med innan jag började