Hallon med grädde
Läste ett inlägg här i slutet på förra veckan att man kunde ta hallon med grädde om man blev sugen. Hallon är ju inte frukt men hur ofta kan man äta det?
Jag har änna tagit lite hallon och grädde varje kväll till kaffet efter maten. Kan detta förstöra mina chanser att gå ner?
Det märker du på vågen och måttbandet. Om de inte ger dig rätt resultat kan det vara meningsfullt att inte äta det lika ofta, kanske?
Hallon innehåller sockerarter, och allt som innehåller sockerarter kan sätta stopp för viktnedgången.
Men det kan också hända att DU är en sån person som kan äta mer liberalt och ändå gå ner i vikt. 
Kolhydrater, komponenter
2.0
g
summerat av delfaktorer
producerat av KTL
0
g
analyserat
offentligt laboratorium
4.1
g
summerat av delfaktorer
producerat av KTL
0.3
g
analyserat
offentligt laboratorium
0
g
överfört av liknande livsmedel
producerat av KTL
2.2
g
analyserat
offentligt laboratorium
3.7
g
beräknat
producerat av KTL
3.3
g
summerat av delfaktorer
producerat av KTL
polysackarider, icke-cellulosa, lösliga
0.4
g
analyserat
offentligt laboratorium
1.6
g
analyserat
offentligt laboratorium
0
g
överfört av liknande livsmedel
producerat av KTL
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Tack Jennix. :)
Får väl se om jag är den liberala, kanske nu i början då jag bara hållt på en vecka. Ska ta och köpa mig en digital våg snart så jag kan väga mig lite bättre då den analoga vi har nu inte är av bästa sort. 

#3 Bry dig inte om vågen - du märker på kläderna om du blir smalare

Hej nobban7. Jo, så är det ju iofs. Men jag vill samtidigt hålla koll på att jag inte går upp något. Sen e de ju lite kul i början och se om man går neråt. 

Jotack, jag vet. Jag väger mig fortfarande två gånger om dagen

Ja, man blir väl kanske lite väl insnöad. 
Själv har jag vägt mig 4 gånger på 8 dagar, och vågen visar ingenting. 
Hur ska man lyckas hålla lågan uppe och hur länge ska man behöva vänta innan något händer? Har absolut inget tålamod känner jag… :)
Ge inte upp än, vänta lite till o se vad som händer. Ibland kan det synas mer på måttbandet än på vågen har jag hört. Jag väntar med påresultat, ska köra en del äggmjöl hade jag tänkt ett tag för att se om det händer något.
Lycka till!!

#8 Hur länge har du hållt på?
Ska kanske prova den där magiska äggmjölken… 
Sen oktober, jag gick ner 5 kilo de första veckorna sen har det stått still. Men har märkt att kroppen förändrats på nåt konstigt sätt, jag ser smalare ut fast det inget händer på vågen. Jag testade äggmjölken häromdan o det var riktigt okej faktiskt. Kan ju variera den i oändlighet( finns en tråd om den).

Tack för tipset. :)
Får hoppas att jag lyckas, har så mycket så gå ner…
Så lite så :) Kul att vara till hjälp. Hur mycket är det du vill gå ner i vikt? Jag har inte så mycket så det är kanske därför det går så trögt.. Men det gör inget, jag vill fortsätta ätas mindre kolhydrater eftrsom jag mår så mycket bättre av det. Slipper de där trötta stunderna efter jag ätit mat, de var hemska!!
Lycka till o berätta gärna hur det går!!

Jag skäms över att säga det men jag skulle vilja gå ner 30 kg. 
Hade varit nöjd med 20 men önskvärt är 30…
Jag ska försöka hålla dig uppdaterad. Sitter på sajten varje dag och insuper all info jag kan komma över. Är sjukskriven i väntan på op så jag har inget bättre för mig. :)
Jag har varit mycket här på sajten jag med o läst o läst o läst ;) Du ska inte skämmas, men du kommer känna vad bra man mår av denna kosthållning, för det gör man. Tråkigt att du är sjukskriven, men hoppas du mår bra ändå och snart får din tid för op!! Jag pluggar omvårdnadsprogrammet, flexibelt, alltså hemma o pluggar…resulterar i att jag sitter här för mycket..varnar dig, denna sajt är beroendeframkallande

Jo, att den är beroendeframkallande har jag märkt. Det är kul att sitta här. 
Jag glömde ju skriva att jag har en op tid den 26/2. :)
Andra gången de ska skära i min tumme…
Men då är det bra att denna sida finns för dig som är sjukskriven då och har något vettigt att läsa
..Jag gjorde äggmjölk nu på morgonen o ska ha det i kaffet istället för grädde. Såg du Andreas på tv i morse? Tyckte han fixade det där bra!!!

Ja, denna sidan är i stort sett konstant uppe på skärmen. :)
Har fått lov av min man att ha min laptop på soffbordet i vardagsrummet så jag kan göra det mesta härifrån. Sticka halsdukar (tips från läkaren för tummar och handleder), se på tv och sitta här och surfa. 
Vad lat jag lät nu… det är nog inte riktigt så illa som det verkar är rätt så rörlig på dagarna. 
Ja, jag tittade på honom. Vet inte riktigt vad jag ska tycka än då jag precis börjat med denna kost så har jag inte riktigt all info som jag behöver. Känns inte som om det är så nyttigt att äta såhär, man har ju fått indunkat i skallen från barnsben att fett inte är bra. Försöker tänka på alla på denna siten och hur bra det går för dem. Jag önskar att deras debatt fick hålla på längre så att det blev något vettigt sagt.
Kände så jag med i början, att det inte var nyttigt att äta så här med all fett mm. men kände fort att jag inte blev lika trött efter maten längre utan kolhydrater, inte ont i magen längre, magen är lugnare o sköter sig kanon, bara man inte har för lite fett i maten. Så med alla positiva upplevelser, för att inte glömma `man går inte och är ständigt hungrig hela tiden`en riktig wow upplevelse
. Då känner man sig nyttigare, kommer automatiskt den känslan.
Så håll ut du, hoppas du snart märker de positiva delar jag gjort snart.

Ser fram emot den känslan, just nu går jag bara o väntar på 1:a kilot. Tror jag ska äta mindre grönsaker och hoppa över mina hallon ett tag. Börjar bli desperat på resultat, vill det ska gå fort. 
Ja frstår dig, man vill det ska hända något
….blomkål broccoli o vitkl tror jag är ok, använd mycket smör… ska du se fettet rinner av dig..hihi,,önsketänkande eller hur? Jag gjorde som du förut, ibland nu också
grädde o bär..mums…mandarin grädde keso..mums mums!!!
ta det som en belöning när det gått ett tag med kosten,
Kram

Brukar ha broccoli eller blomkål istället för potatis till maten, då e de ok då? 
#21 Broccoli och blomkål är bra alternativ till potatis, JA! 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Ja och detta mos är så gott att jag blir salig bara jag tänker på det
Lite smör i skadar heller inte mums,, börjar bli hungrig, dags planera middag snart..

Det låter gott med blomkålsmos faktiskt. 
Kanske man tom kan använda den "överblivna" grädden till såsen?

Det blir hallon med grädde idag med… Suck…
haha ät o njut, du hittar snart mer att variera dig med 

Jodå, jag äter och njuter av alla hallon men jag vet inte om det försämrar mina chanser än tyvärr. Ska bli spännande att se, jag hoppas det. Får fixa mig en digital våg snart.