Grönsaksmos på vårt vis
Broccoli
Blomkål
Morot
Smör
Creme Fraiche
Grädde
Örtsalt
Svartpeppar
Koka grönsakerna i lättsaltat vatten. Proportioner efter smak, vi har en övervägande del broccoli. Mosa med potatisstöten till rejäl konsistens. Tillsätt smör och kryddor. Vispa CF och grädde fluffigt och vänd ner i grönsaksmoset. Smaka av…
Voila!
Gott och snyggt!
/Fjällmor
åhh, jag som sitter här och är hungrig… (Och inte orkar jag lalla ner till köket heller;)
Tack för tipset, det verkar väldigt lovande!

Det ÄR väldigt gott!
Godkänns av alla 4 barnen också 
/Fjällmor

Låter jättegott!
Själv brukar jag ta valfria grönsaker eller svamp och låta dem koka i smör för att sedan mixa med grädde/CF (stavmixer). Fördel - inga smakämnen går förlorade i kokvattnet.

Många här verkar äta morot i olika former, i Cole Slaw (hur stavas det?) eller som här ovan.
Men morot är väl inget bra, egentligen? Det är ju en underjordgrönsak med mycket kolhydrater… Eller är morot ett undantag?
#4 Nja, allt beror ju på hur känslig man är… Själv brukar jag riva en liten morot för att ha i ColeSlaw för att det helt enkelt ser trevligare ut, det blir en så liten del per portion att det -för mig- är försumbart. Det gröna, syrliga äpplet som jag i mitt tidigare liv hade i när jag gjorde coleslaw är dock utelämnat numera…
Tjänstehjon åt Bröderna Bus

Hej!
För mig är den lilla mängs morot vi har i moset snarast att betrakta som dekoration 
Och då äter jag inte underjordiska typer annars…
Jag tror alla måste hitta sin nivå av kolhydrater. Det som får din kropp att må bra är rätt för dig 
/Fjällmor