Varmrökt lax bra LCHF mat?
Min första dag som LCHF:are och har hur många funderingar som helst.
Har en stor varmrökt lax i kylskåpet och undrar nu om det är bra kost för mig? OM den är det skulle jag även behöva förslag på vad man kan äta till för att få en bra frukost, lunch eller middag? Hoppas på svar.
Kram……Frida
Fisk är ju noll kolhydrater vare sig den är rökt eller rå… bara det inte är en massa tillsatser men det borde väl stå på förpackningen.

Varmrökt lax är bra både till frukost,lunch och middag,tycker jag. Till frukost med äggröra, till lunch med smält ost på, kanske med lite blomkålsmos till och till kvällen en paj ,kanske? Lax, bladspenat, ost och äggstanning med grädde….kram Pia

Mmm, varmrökt lax…. *drömmer sig bort*
Ät så mycket du vill. Jag tycker det är gott med något grönt och gravlaxsås. Eller med lite räksallad till.

Klart inte rökt lax är bra! Jag rekommenderar dig att sända laxen till mig så skall jag deponera den kostnadsfritt åt dig.
Deponeras ner i magen med creme fraiche (naturell) och lite kapris.
Hi Hi…..
Ledsen Pasi….laxen deponeras direkt ner i den egna magen. Mmmmm…..och gott är det. *slickar mig om munnen*

Jag använder gärna varmrökt lax som en slags laxröra till saker (förr bakad potatis). Dvs delar laxen med gaffel, mosar den med majo och kryddor och har som gegga till kokt fisk eller annat gottigt.