Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: om-sajten
Läst 1208 ggr
elocinave
0

vad göra om medlemmar inte läser PM?

Jag ville kontakta ett medlem här via PM för över en vecka sedan och nu har jag sett att personen i fråga fortfarande inte ha läst meddelandet trots att h*n var "senast aktiv" idag.

Jag tolkar det egentligen bara som så att man har missat att det fanns ett nytt meddelande. Det hände för mig själv också en gång. Den där lilla röda pricken är ju lätt att missa.

Vad gör jag nu om jag vill komma i kontakt med någon? Finns andra sätt att göra?

Jennix
0

Nej, jag tror inte det egentligen. Jag har själv skickat PM som aldrig blivit lästa, så jag antar att det är lätt att missa.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Isa56
0

Vilken liten prick? Var finns den? jag brukar gå in i min gästbok har jag missat nåt där

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

elocinave
0

#2 där uppe, där finns en liten kuvert och när du har fått PM så lyser en liten röd prick bredvid

Isa56
0

Tack tack Skrattande

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Margareta
0

Alla vet inte om att de har en inkorg. Vi har skrivit om det många gånger, men nu rasar medlemmarna in och vi hinner inte med allting.

Numer pensionär i Nynäshamn

elocinave
0

Vad kan man göra för att folk ska bli medvetna?

Personen i fråga är faktiskt medlem sedan länge…

Luccy
0

Kyss Ingen blogg där du kan lämna kommentar???

Effie
0

Det skulle verka fånigt att skapa en tråd med ämnet "Tjoho Effie; You've Got Mail!" (nej, jag vet att det inte är jag som missat mail)

Detta inlägg mest avsett som en putt, så att fler läser tråden.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Emea67
0

Jag ska säga ärligt (nej det är inte mig trådskaparen har PM:at) att det var strax före jul jag uppmärksammade raden högst upp,blev medlem i mitten av agusti, hade fått 2 inlägg i min gästbok som jag hittade då för första gången!

Sedan dess är jag mer uppmärksam och försöker gå in och kolla och då ser jag ju dessutom  automatiskt om jag fått PM.

Jag har inte tänkt på att någon vill nå just mig innan Skäms

Katti
0

Många andra sidor har en funktion som gör att man får ett mail när man har fått PM. Det är jättebra tycker jag! För visst är det lätt att missa.

elocinave
0

eller så får man ett litet fönster som kommer upp när man loggar in.

Fast för min del hade det inte heller hjälpt eftersom jag är alltid inloggad ;-)

Lisabet
0

Det där hade jag totalt glömt, och visst, jag hade också olästa meddelanden, dock inte detta.

Det borde visas lite större, tydligen.

missaz
0

Håller med, det är jättelätt att missa! Men det är väl något man borde ta upp med skaparna av iFokus antar jag… Det är väl de som kan göra funktionen tydligare.

elocinave
0

eller man gör massutskick till alla!

Fast de som inte vet om det kommer ju inte se det hellerObestämd

Kanske lägga upp nåt enkelt och framförallt TYDLIGT på första sidan? Nåt som inte går att missa?

matsmurfen
0

#14  håller med elocinave, lägg ett inlägg om detta på förstasidan under en tid…. går ju att ta bort och lägga dit igen om det behövs.

[Pennylane1]
0

PM har jag aldrig fått däremot PMS

elocinave
0

#15 eller vi puffar upp tråden i all oändlighet så att alla förr eller senare måste se den ;-)

Margareta
0

Det går inte att lägga vanliga trådar på förstasidan. Det är bara artiklar som finns där.

Numer pensionär i Nynäshamn

Saintpaulian
0

Hur vet man att någon man skrivit till inte läst meddelandet? Vet man det bara pga att de inte svarat, eller kan man se det någonstans?

För det kan ju hända att personen i fråga läst, men inte svarar ändå.

elocinave
0

Då är det fortfarande fetstilt. När det har lästs blir det vanligt igen.

Besika
0

Det är svårare att se efter att de gjorde om forumet, tycker jag…

elocinave
0

puffelipuff

vebu
0

Tack för puffen! Min prick lyser trots att jag läst mina meddelanden har försökt markera dem som lästa men nej…

Hur ska jag släcka min prick? Det är inte roligt att bli besviken varje gångGråter.

Saintpaulian
0

#20 förlåt mig, men vad är fortfarande fetstilt? mitt inlägg i deras GB eller vadå? (för det går jag aldrig in och kollar, har inte sett att något blir i fetstil Skäms)

elocinave
0

#24 Om du skriver ett PM till någon så kan du se PMet hos dig i "skickade Meddelanden" om motparten öppnar meddelandet, dvs förhoppningsvis läser det så blir typsnittet normalt.

Precis som vid alla trådar här. De som du har läst är "vanliga" medan de som du inte har läst än eller som har fått ett nytt inlägg sedan du läste tråden sist är fetstilta…

Saintpaulian
0

#25 tack elocinave! Nu förstår jag :-)

elocinave
0

puffelipuff

Luccy
0

Hittade själv idag att jag hade ett gästboksinlägg från okt………..suck.

subcalva
0

just nu så ligger mitt medlemsinfo allra längst ner på sidan, dvs under allting annat, vilket betyder att jag måste skrolla ner helt och hållet för att överhuvudtaget få syn på rutan. Det kommer jag inte normalt sett inte ihåg att göra utan letade efter rutan bara pga den här tråden. Fast den brukar inte alltid ligga där. skumt!