Inatt jag dromde...
…nagot som jag aldrig dromt forrut, :)
Jag dromde att jag kommit hem fran mina japanskastudier, och hade oppnat en LCHFrestaurang tillsammans med en massa personer fran det har forumet! :D
Det skumma med drommen var att den kandes sa verklig! Kanske for att jag gatt hotell-restaurang, men anda… jag minns hur menyn sag ut, och hur restaurangen sag ut… Daremot minns jag inte vilka jag jobbade med, annat an att vi traffats har. (Detta trots att jag nastan aldrig skriver nagonting ;))
Vi skulle servera 3 olika sorters frukost pa morgonkvisten, och erbjuda kaffe med aggmjolk, gradde eller smor. Lunchen skulle vara 2 alternativ varje dag, ett vegetariskt och ett "normalt", och besta av lackra ratter som kalpudding, "flaskroulader", stek med vitlokssmor etc… Och sedan skulle vi ha stangt nagon timma innan vi oppnade for "middag" som skulle vara a'la carte. Menyn i sin tur skulle vara indelad efter "strikthetsniva"… alltsa mindre an 5%, mindre an 10% och mindre an 15% kolhydrater. Jag tror lokalen min hjarna malade upp for mig ursprungligen ar en cafe jag brukade besoka nar jag fortfarande bodde i Karlstad, :)
Drommen var sa detaljerad att jag var tvungen att dela med mig. For visst vore det harligt med en dylik restaurang? :D Ett stalle man kan ga till for att besoka likasinnade… *drommer sig bort igen*

Det låter som en sanndröm tycker jag!
Vi är nog många som längtar efter en sån restaurang. 
Jag kan se en franchisekedja, där man har precis det konceptet som du beskriver och olika personer öppnar LCHF-restauranger i olika städer, på flygplatser på food courts över hela världen. Starfats, McLowCarb, ungefär…
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Jag tänkte efter att jag vaknat att man kanske skulle kunna döpa restaurangen till "Kolis zero" Eller något sånt… Efter det gulliga smeknamnet kolhydrater lyckats få, :D Skulle någonting liknande den restaurangen bli verklighet hoppas jag någon säger till, för jag skulle gärna vara med ^^
I övrigt, ursäkta bristen på Å Ä Ö i mitt förra inlägg… skolans datorer har inte stöd för det, :)

åhhåå skulle de ligga i närheten skulle ja komma ofta =D
lättare å välja extra strikt när man ser valen framför sig!
Hmm, nästan så att man borde kolla lite mer i möjligheterna att öppna en dylik restaurang, men det får ske när man återvänt till Sverige igen. Grejen är ju bara att öppna en restaurang knappast går i en grisenblink, utan det skulle krävas både kapital, lämplig lokal, kundkrets och regler man måste följa. Men kolla upp gör ju ingenting, 
Skulle det finnas någon rik person på iFokus som är intresserad så är det bara att höra av sig. 
Ja den restaurangen kommer jag gärna och jobbar på i köket! Vore toppen att slippa stå med alla bestyr kring potatis, ris osv. Och slippa stå och smaka av alla kolhydratstinna rätter på dagarna som jag gör nu.
Låter som en fin dröm du hade. (Jag drömde att jag höll på att kvävas under en tjock kvinna som skulle sträcka sig över mig och ramlade….
Min man fick lov att väcka mig…)
Haha, jo, nog drömmer jag hellre om min egna restaurang, än om en tjock kvinna som ramlar över mig 
Men vad bra, då har man en frivillig kock, så nu fattas bara resten….
…
…