Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: hälsovinster
Läst 1992 ggr
Siggebus
0

Celluliterna - var tusan tog de vägen!???

Hej. Jag har en dotter på 19 år som också delvis har hakat på mitt "lchf-tåg".

Hon är dock till skillnad från mig lång och slank (176 cm - 58 kg) och hennes största prio är ju självklart inte att gå ner i vikt. Glad

Hon äter inte lika strikt som jag gör dvs hon äter som jag till största delen men tar ibland en enstaka skiva mörkt bröd eller någon läsk på helgen. Cider etc kan det också bli när hon går ut på lite "galaj".

Potatis, ris och pasta är däremot helt borta och hon älskar riktigt smör!

Framför allt har hon upptäckt att hon inte längre får de där jobbiga, vad jag uppfattade som, blodsockerfallen.

Men en sak till har inträffat: Hon hade celluliter på rumpan och på baksidan där låren precis börjar. Detta har varit jobbigt för henne för hur hon än har tränat så har de inte försvunnit.

Nu är de plötsligt helt borta! Finns inte tillstymmelse till spår efter dem! Förvånad

Vad säger ni? Kan det vara kosten? Hon har inte tränat ett enda dugg på länge (gav upp) utan "bara" ätit lchf till största delen.

Är detta en av lchf:s hälsovinster?

maxiq
0

Här finns det en tråd om de små "skrattgroparna"

Siggebus
0

Oh tack! Försökte leta efter andra trådar om dessa gropar men jag är verkligen dålig på att söka på rätt sätt - hittar ingenting tycker jag.

Så tack! Glad

elocinave
0

Det är därför jag har valt snygga ben för min Avatar. Jad hade också celluliter som bara försvann ;-)