Olika livsmedel
Jag försöker samla uppgifter om olika livsmedel (energifördelning mm) under Artiklar.
Ta gärna en sväng in där och titta
Det är betydligt enklare än att leta bland livsmedel i forumet, eftersom det är mycket färre trådar.
- Klicka på Artiklar uppe till vänster
- Bläddra neråt i vänstermarginalen
- Klippa på rubriken för Livsmedel
Där kommer de i kronologisk ordning - Bläddra mellan sidorna genom att
klicka på Framåt - Bakåt-länkarna
Säg gärna till om ni saknar livsmedel där.
Jag skickar med en bild som visar hur man gör…
Numer pensionär i Nynäshamn

Tack…
Jag gillar den avdelningen och är där lite nu och då och letar. Nu skall jag se om Pölsa finns med.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
Njet, Pölsa finns inte med… vilken pölsa menar du? Hemlagad eller den man köper i korv? Jag älskar Pölsa så jag är inte svårövertalad…
Den man köper i korv. Jag älskar pälsa jag med. Kommer ej ihåg märket men jag känner igen paketet.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4
Jag hittade pölsa Diana och tyvärr innehåller den massor av kolhydrater eftersom det ingår korngryn… köpte aldrig…
älskar oxå pölsa har undringar om det är tillåtet. Har oxå funderat på att börja skriva i blogg, men vet inte hur man gör. Och att lägga in bilder. särskilt på mina båda hittekatter. har skrivit en del om dom på katter i fokus Sotis och Sessan.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
oj jag hade inte läst 6an så noga ajajaj. om man kokar egen kanske man kan uteslute korngrynen?
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Kanske inte lika gott när man gjort egen och sett komagen, lungorna och vad man nu har i pölsan, hehe! :D
Jag har aldrig haft i vare sig komagar eller lungor när jag kokat pölsa!
Däremot lever, nöt- och fläsk-kött, oftast med ben för att få en god buljong. Men visst, det blir inte någon pölsa utan korngryn…
Har läst Pölsan av Torgny Lindgren, där var det inga korngryn, någon norrlänning som vet något närmare om denna sorts pölsa?