Finland vill ha fläsksvålar!?!?
Jag har varit i kontakt med de danska tillverkarna av fläsksvålar och frågat varför inte de finns i Finland.
De berättade då för mig att Kesko (största grossisten) sagt att "finnarna inte är mogna för fläsksvålar"! 
Jag skulle gärna vilja börja sätta lite press på grossisterna här för att få de att börja importera.
Problemet är det att jag inte riktigt vet hur jag ska formulera mig. Och formulera mig på finska kan jag nästan inte alls.
Dessutom måste vi ju vara många om det ska ge något resultat.
Därför undrar jag nu om det finns några fläsksvålesugna finländare här som vill hjälpa mig att kämpa!? 

Ingen från Finland som är sugen på fläsksvålar? 

Hoppas du får bättre svar än mina, jag blev bara lite full i skratt när jag läste ditt inlägg
:
"finnarna inte är mogna för fläsksvålar" - mina finnar (akne alltså) mognar inte alls av fläsksvålar, som tur är…
Du väntade i två timmar innan du puttade upp tråden, vilket påminde mig om den trevliga historien om h*n som bad till Gud "-Gode Gud, ge mig tålamod och ge mig det NU!"
Skämt åsido:
Någon finsktalande person kan kanske hjälpa dig med språket, om det mest är där svårigheten sitter? Tills du hittar "fläsksvålefränder", alltså.
Jag hoppas att du inte tog illa upp att jag fnissade till lite?

Jag skulle gärna se fläsksvålar i Finland också, men är nog för dålig på finska för att kunna formulera mig…