Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 655 ggr
silverman71
0

LCHF's intåg i byn ;)

Hej !

Tycker bara det är kul att berätta vad som hänt i lilla byn där jag bor. I somras fick jag ett tips om LCHF från min mamma och satte helt enkelt igång eftersom jag gillade det man fick äta ;)

Till dagens datum har jag gått ner från 124 till ~112. Lagom fart tycker jag. Människor runt omkring började märka att jag gått ner på det "konstiga" sättet att äta en massa fett.

Lånade ut de böcker jag har SSS och en av Annikas böcker till grannarna. Nu är det ytterliga sex stycken personer som äter LCHF här i byn. Tre par och kilona bara försvinner på dem. Karlarna går ner mest i början verkar det som, men alla håller med om att de känner sig bättre rent allmänt.

Jag vet att en till kommer att börja då hon kommit tillbaks från semestern. Inte har jag försökt "frälsa" någon heller, bara lånat ut böckerna och så har de väl sett på mig att det funkar.

Jag kommer att äta så här resten av mitt liv troligtvis. Har blivit mycket mer medveten om allt skräp som stoppas i maten som säljs till oss och det är nästan som om något dragit bort en slöja för ögonen.

Allt var inte bättre för, men maten var nog det ;)

lizaohman
0

Trådens titel låter som om den vore en svensk TV-serie. Sveriges svar på Hem till byn? Hoppas det blir en långkörare!

boiblg
0

Hej det har du lyckars bra med snart är ni uppe i 99% LcHf i byn då ?Flört