Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 1362 ggr
Asapasa41
0

Fläsksvålar i Uppsala?

Hej!

Jag är ny här, har ätit LCHF i ca 2 v. Har läst flera inlägg ang. fläsksvålar. Någon som vet var man kan få tag på dessa läckerbitar i Uppsala? Någon sa att de finns på Willys i Uppsala, stämmer det fortfarande tro?

Raring
0

Jag har inte letat efter dem på ett bra tag, men sist jag såg hittade jag på coop i gränby, coop i boländerna och på ica maxi. Kan nog finnas på willys också, de brukar ha lite "udda" saker emellanåt.

kai010
0

Willys på Kungsgatan, har Mr Chipps fläsksvålar, handlade där i går. Helt okej.

Asapasa41
0

Tack för svar! Är det någon skillnad i smak/kvalitet på Lyca:s resp. Mr Chipps fläsksvålar?

kai010
0

Vet ej om det är någon skillnad, har bara provat Mr Chipp. Många skriver annars om Lyka så jag ska försöka hitta den också.

hockley
0

Vi hade en blindtest här hemma igår mellan Lycas och Mr Chipp's och vi tyckte helt olika…någon tyckte att Lycas smakade mer, andra att de var torra och fastnade i gommen, medans andra tyckte at Mr Chipp's var godare. Men i de påsarna vi hade så var Lycas jämnare i storleken, medans Mr Chipp's hade ett par JÄTTEbitar i sin påse som nästan kändes lite äckliga att få i munnen.

Av detta kan man helt enkelt utläsa att det finns olika tycke och smak…