Ägg, L eller M?
Jag funderade här om dagen om det är mer ekonomisk att köpa L (large) ägg än M trots att förpackningarna är några kronor dyrare.
Kanske någon som redan räknat på det, tex kr/g, verkar ju finnas en del här som gillar statistik ;)
Vare sig priserna eller vikterna är statiska mellan märken och affärer. Dags att du själv försöker räkna lite på vad _du_ väljer mellan.
Bara för att du skall förstå att du får ta reda dina egna uppgifter så kan jag nämna att jag köper större ägg till mindre pris än vad mindre ägg kostar.
Det står ju ett pris per styck på hyllkanten och en ungefärlig vikt på paktetet så det är bara att räkna ut kilopriset för att se vad som är lönsammast. Själv äter jag alltid de största p.g.a. skalningen.
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Jag gör samma som maxiq!
Latmaskar ;)
Hade du mina dasslock till händer så skulle du inte heller vilja skala en massa pytteägg! :-P
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Hade jag dina händer skulle de visa mig på cirkus :D (155 cm lång)

Får räkna ut själv :)
Fast stora ägg är rundare runt "midjan" å ser mycket mumsigare ut, kanske avgör det hela!
Jodå, det funkar på en del ägg men man får fortfarande pilla bort en del av skalet.
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Latmask… föresten så är lite äggskal antagligen positivt för syra/bas-balansen i din kropp med så mycket äggvita du äter om dagarna. 
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

gula/vita-ration är väl bättre i… m?