mättnad av kolhydrater
Jag har en "fri" dag en gång i veckan där jag får välja
precis vad jag vill. Denna gång blev det sushi och en magnumglass. Det jag har upptäckt dock är att jag
förutom att faktiskt inte vara sugen på kolhydrater känner mig äckligt mätt/proppad av det. Klarade tex av 3 sushibitar och sedan var det stopp.
Varför är det så egentligen?

Vet inte men.. om man äter näringstät föda kommer hungersignalerna så småningom göra att man faktist äter mindre portioner.. då kanske magsäcken drar i hop sig eller så var du inte van vid att få den utspänd o stinn längre!
Föresten jag får äta precis vad jag vill 7 dar i veckan.. o jag väljer alltid LCHF!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Det kan du nog ha alldeles rätt i fast jag tycker inte att jag äter så mycket mindre, kanske färre gånger än förut.
Har den "fria" dagen pga att jag varit vegitarian och lightprodukts galen, någon som jag upplever lite tufft att mentalt skiljas ifrån. Annars funkar LCHF toppen! har redan gått ner 2kg, blivit av med min känsliga mage som inte tålde nått i princip + laktosintolleransen. Känns som att kroppen hittat hem så att säga.
fast en fri dag är inte så lyckat om du äter en massa kolhydrater då, för då kommer du ur ketos och då fungerar det ju inte. Man inte hålla på att växla mellan LCHF och "vanlig mat" då "dör fettbrasan ut" och troligen kommer du att lägga på dig.
Du har så rätt. Dessutom verkar min fria dag ingen bra idé iaf då jag blir en ballongmage rikare varje gång. Det är Light människan i mig som inte riktigt vill tro att man kan äta så här och klara sig.
Då får du läsa på om näringsinnehåll m.m. Börja med ägg och fortsätt sedan med potatis, se vilket som verkar vettigast.
Läs på lite om vad högt blodsocker gör för diabetiker. Naturalförloppet, etc.