Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: off-topic-ot
Läst 612 ggr
hedakicki
0

En omvänd, fettskrämd, polis

Nu är jag tillbaka här igen efter några turer fram och tillbaka. Jag la av helt ett tag och närde mig på VLCD, VV och VHNOPD (Väldigt-hög-"naturgodis"-och-pizza-diet) ;)

Jag tänkte åter igen få reda på mitt liv då jag både bytt ut exet mot min drömprins, bytt ut gamla hundrasen mot en ny, bytt boende och frisyr. Så varför inte byta kost till något som jag vet att jag mår bra av?

Min stora idol här i livet, min pappa och trafikpolis i 60-årsåldern, var på en föreläsning om LCHF med sitt jobb i någon gång mellan november-december. Han blev så faccinerad, då han i alla år, trott att light är bra och att man ska dra in på fettet.
Tjii fick han när han nu helt plötsligt gått ner 10 kilo. Han var inte speciellt överviktig innan, och nu ser han så snygg och frisk ut än vad han gjort på flera år!
Min mamma, som alltid varit överviktig har även hon, tillsammans med pappa, lagt om kosten vilket har visat -6 kilo! Jag är så stolta över mina små päron och räcker nästan ut tungan åt syster som är fanatsik på VV.

Vet inte riktigt varför jag skriver det, men jag tycker det är så härligt att LCHF börjar komma fram mer och mer i mitt liv. Jag behöver inte själv stå på mig om varför jag äter som jag gör (Inte för att det är jobbigt, men ibland lite tjatigt)

Så nu är det dags för mig med. Hej då Kolhydrat. Goddag Fett.

(Att jag dessutom skaffat den nya kokboken gör inte saken svårare, gud vilka läckra recept och goda råd!)

www.machmo.se

Emea67
0

Hej och välkommen tillbaka till det ljuva LCHF livetGlad

Härlig historia om din pappa Skrattande

Hopas det går bra för dig!