magsjuka (svält!) och LCHF
Första inlägget för mig handlar väl egentligen om motsatsen till att äta.. magsjuka!
Jag har kört lchf i drygt 3 månader och gått ner ca13 kg. Nu har jag åkt på ngn influensa/magsjuka :(
Hur blir det för kroppen när jag känner mig frisk nog att vilja äta? I två dgr har jag fått i mig lite filmjölk o inget mer. Det måste ju kroppen uppfatta som svält, tror ni att fettförbränningen avstannar sen när jag börjar äta igen?
Du behöver nog inte bekymra dig. Hoppas du blir frisk snart igen!
Något du kan försöka med är filmjölk och någon sorts fett som är snällt mot magen. Du får prova dig fram. Jag hade börjat med kokosfett.
Rent allmänt är förresten mjölkprodukter inte helt klockrent för de flesta som har magsjuka eftersom enzymet laktas (som bryter ned mjölksocker/laktos) brukar vara det första som ryker vid magsjuka. Så det kan förvärra situationen. Funkar det för dig är det ju förstås bra!
Tack för svar!
Fil är ju såpass lättätet när man helst inte vill äta alls. Tanken på att äta cocosfett nu får mig nästan att vilja doppa huvet i holken direkt
Nej jag får väl ta det som det blir när jag väl är frisk. Men man blir ju lite nojjig att förlora sin fina fettdrift när man väl fått igång den!