Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: frågelåda-minmat
Läst 1133 ggr
soli39
0

ang. fett

Hej alla LCHF-människor!

Jag har en fråga jag undrar över: Kan man äta för mycket fett i denna kost? Är det viktigt att det är en viss mängd fett bara?

mikaelj
0

Tja!

Svaren blir nej och nej!  Ät en stor bit rökt makrillfilé och fullkomligt dränk den i majonnäs och smör.  Chanserna är hyfsat stora att du kommer sluta att äta spontant innan tallriken är tom.

För mycket fett är helt enkelt sanslöst svårt att få i sig. Och råkar du det kommer du gissningsvis prata med fabbo toalettlock en stund senare…

Lycka till!

shintaida
0

#1 mikalej

Du menar att man kan må illa och kräkas? Obestämd

// Shintaida

Jennix
0

Ja, fy för fettrapningar! Skrikandes

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

shintaida
0

Hmmmm, då är det kanske DET som jag gjort fel hela tiden! För jag mår SÅ illa av fett nu……kanske ska jag dra ner lite på det….ja, vi får se, vad det lider. Nu vet jag, i alla fall.

// Shintaida

mikaelj
0

När man börjar äta högfett/lågkolhydrat är man van vid att fylla magsäcken i vanlig ordning.  Ihop med att mättnadskänslorna kommer lite senare än vanligt blir det en obehaglig kombination…

Skalan är ungefär hungrig -> nöjd -> mätt-illamående -> kräkfärdig.

Det obehagliga är att mätt/illamående är väldigt lika. Men efter några gångers misstag lär man sig och upptäcker att man kanske skall sluta när man bara är nöjd, och få en behaglig mättnad efteråt. Det brukar lösa sig av sig självt.

Denna kommentar har tagits bort.
Jennix
0

#4  Kokosfett kan vara starkt för vissa och man kan må illa av det också. Man kan få illamående av att vara för hungrig också, om man äter för lite. Det är helt enkelt olika sorters illlamående.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!