Fett & Olja & Krydda
Vad för fett får jag anv då jag steker, på smörgåsen? detta med transfetter etc begriper jag ej så säg namn på fettet t ex lätt o lagom.
Vad för olja får man anv t ex då man steker? kallpressad hörde jag i programmet du är vad du äter såg det i torsdag och minns ej vad för olja hon sa.
Sedan i det programmet så tog hon upp en krydda som smakade vitlök men var ej det, minns ej namnet ngn som vet? jag älskar vitlök och vill gärna ha det i det mesta jag äter.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Det bästa är att steka i smör, olja kan man ha i salladen, helst då olivolja kallpressad. Man skall inte upphetta oljorna.
Kryddan vet jag inte.
Rouille finns en fransk kryddblandning med bla chili och vitlök.
Jag såt inte programmet så jag vet inte alls, men den är god och innehållervitlök
Alla får använda precis vad de vill.
Här delar vi bara med oss av goda råd och tips.
Besluten får man ta själv-
Bregott innehåller smör och mkt lite rapsolja, det tycker jag själv är bättre än alla andra smörgåsmargariner.
Smör är allra bäst om man står ut med att det är lite hårt…
Numer pensionär i Nynäshamn
Jag använder Bregott mellan, vanligt Bregott är väl antagligen bättre men är besvärligare att bre på mackan. Ja, nu äter jag ju inte bröd (och således inte Bregott heller:) längre, men resten av familjen gör det.
Steker gör jag i smör, ibland lite olivolja+ smör- det kan det bli om jag ska steka långsamt på en lägre temperatur, t.ex när jag steker lax.
Det du kan titta på om du vill undvika de skadliga transfetterna, det är om det står härdat eller delvis härdat fett i innehållsförteckningarna (bröd, kakor etc) Då är det en risk för att det innehåller transfetter.