Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 632 ggr
MalinArv
0

Frustrerad idag, behöver hjälp!

Jag är bara inne på 4:e dagen men redan nu känner jag en rejäl saknad till mina leverpastej smörgåsar med te till frukost.

Saknar även kex, typ digestive. Och så har jag väldigt jobbigt med all den feta maten man ska äta, mår illa när jag tänker på att jag ska laga mat, har även en rejäl huvudvärk. Skulle kunna gå över lik för lite frukt.

Har ni några tips snälla på hur man kan gå till väga för att komma över denna tröskel? Vill så gärna gå ner i vikt så att jag kan bli mamma.

Lena72
0

Hej Malin!

Jag känner igen från min förra vecka då jag startade mitt "LC-liv". Huvudvärk på morgonen

och sugen på det man inte får äta och tycker att det är lite äckligt med allt det feta man inte är så van vid att äta. 

Kom ihåg att dricka vatten och en annan fråga äter du tillräckligt för att hålla dig mätt ?

Jag tycker det är lite svårt att äta för mycket eftersom då får man ju äta precis hela tiden.

Lycka till Lena

Ps! Det finns säkert dom som har flera tips att ge, jag är ju som sagt nybörjare.

MalinArv
0

Hej Lena.

Jag tror jag äter tillräckligt, men har svårt att äta mycket då jag mår illa av att tänka på all ost och grädde som förut var någonting man använde när man gjorde potatisgratäng ca 4 gånger i året.

Vaknade med huvudvärk imorse och den har inte släppt än…

Men som sagt, jag har inte gått in för det här till 150% utan bara 100%. Skrattande

Är aldrig direkt hungrig, men bara sugen på det "nyttiga" som man inte längre får lov att äta. Typ frukt och grovt bröd. :)

Sitter med 1 äpple framför mig och vill så gärna ta ett bett.

Har du märkt någon skillnad på den veckan du har hållt på?

MalinArv
0

Åt äpplet… jag njöt… Nu skäms jag lite

fasching
0

Det borde inte vara så farligt, men visst kan det ta udden av viktminskningen.

sarwen
0

Kan du inte ta en skiva leverpastej med smör på till morgonteet? Kanske lite för mycket kolisar men bra mycket bättre än att ta en macka, så om inte annat för att ta dig igenom första dagarna…

Viktminskningen tar ju rätt lång tid, så försök hitta ett sätt som får det att funka för just dig!

MalinArv
0

Tack alla för underbara råd.

Usch, jag har ingen matlust alls… Huvudet värker så fruktansvärt. Det var mycket lättare att sluta röka tycker jag. :)