Yrlingens resa mot målet
Här kommer då min håll i gång tråd. En kort introduktion: Jag är 43 årig kvinna i Enköping på 168 cm och började med 130 kg övervikt.Mitt mål är att komma under 80 kg. Allt utöver det blir bonus. Första delmålet satte jag till 125 kg.
Startskottet för min viktresa började på allvar den 18/12 och de första två veckorna gick strålande. Sen hakade det upp sig lite grann men efter att ha gått igenom registreringarna på minmat så såg jag att kolisarna låg lite för högt. Har nu under den senaste veckan lyckats hålla dem närmare 10 g en mellan 20 och 30 g tidigare och nu har det tickat ner lite till.
Lite mätningar.
Datum 18/12 11/1
Vikt: 130 126,4 (-3,6)
Midja: 112 104 (-8)
Mage: 128 127 (-1)
Lår: 92 86 (-6)
Så lite nöjd får man väl vara.
Det här forumet har varit en gudasänd för mig, massor av idéer och information. Det känns så bra att inte vara ensam och att få så många svar på funderingarna.
Hejsan Yrlingen!
Välkommen till KiF! Det är det rätta stället att vara på, och du vill se att du hittar en massa bra folk här som kan svara på det mesta… Har varit här sedan hösten 2007 och stortrivs 
Grattis till en superstart! Minus 3,6 är jättebra, och nästan ännu bättre är minskningen på måttbandet!
Hoppas du vill trivas här!
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)
Välkommen hit och grattis till en bra start. Lycka till under 2009.
Välkommen säger jag också. Kör hårt!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Tack för välkomnandet. 
Den här "nästan" månaden har gått så bra men i morgon börjar det tuffa. Min syster som har bott hos mig under ett år med sin småtting på två år kommer nu hem igen efter att ha varit på besök hos familjen. Hon är villig att testa LCHF men en fettskrämdare människa får du leta efter. Dessutom har hon ingen övervikt men epilepsi, artros och har ätit fruktansvärt dålig mat näringsmässigt. Och hon tror att lillan måste ha kolhydratar för att växa. Det viktiga för mig är att fortsätta med min mat och försöka implemintera den hos henne också.

En liten månadsrapport.
I dag är det en månad (och en dag) sen jag började äta LCHF. Hade knappt några omställningsbesvär annat än att jag åt för lite fett i början så jag började bli hungrig igen.
Stora utmaningen började i måndags när min syster och hennes barn flyttade hit. Jag ryser när jag tänker på den mat de äter. Lillflickan på två och ett halvt år pimplar saft som om hon skulle dö utan det, äter sockrade flingor på morgonen och rostat bröd samt en massa frukt. När det är dax för middag så rör hon knappt maten. Syrran fettskrämd utan like vill inte ha mina gratänger eller grytor för det är så mycket fett flytande runt i dem. Jag har dock fått henne att acceptera att lättmjölk och margariner är utslängda samt lättprodukter. Men det finns ju inget socker i bröd och frukt är ju så nyttigt!!! Barnet får åtminstone gammaldagsmjölk med sitt socker på morgonen och hennes mamma har … hör och häpna … börjat ta grädde och cocosfett i teet.Hon har också smakat äggmjölk och tycker det är ok. Ingen av de två är dock överviktiga.
Jag har dock hållit min linje strikt. Ätit enligt min kolhydrattolerans och gett blanka f*n i vad hon tycker. I fredags insjuknade vi alla i influensa och har legat back i tre dagar. Tackar för äggmjölken för det har inte funnits någon lust att äta någonting annat. Jag vet man inte ska räkna kalorier men både protein och kalorier har legat lite lågt de här dagarna. Hoppas på förbättring.
Om du vill följa min viktresa så har jag en blogg här på medlemmar.
Vikten just nu. 125,4 kg. 4,6 kg borta och bara 4 hekton kvar till mitt första delmål.
Vad kul att det går så bra för dig och att du kan hålla din linje!