Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 1101 ggr
Melindrea
0

Usch. Vill inte.

Nej, vem vill ligga i influensan? Ont i halsen, ont i huvudet, täppt i näsan, ont i kroppen. Hostar och nyser.

Och det enda som jag vet lindrar halsen är honung, så på tre dagar har jag fått i mig mer socker än jag gjort i ett par månader innan! Som tur var så är jag inte sockerberoende, så den största nackdelen jag får är väl att minskningen stannar upp en bit och att jag kanske går upp en stund.

Usch. Vill egentligen mest gnälla och få sympati! =)

Isa56
0

stackare, du har all min sympati. Min man tar en whisky, och när ungarna var små trattade jag i dem friggs pepparmyntste med honung och lite citron. Hoppas du kryar på dig.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Melindrea
0

Hmm. När jag orkar dra mig ur lägenheten igen (vilket väl blir tisdag - kursstarter! >.<) får jag köpa pepparmyntste och börja pimpla det.

ikna
0

Själv har jag legat i influensa hela veckan (6:e dagen i dag) och de första 2-3 dagarna var jag väldigt mosig i huvet. Jag trodde det berodde på huvudvärken, som var enorm, men upptäckte att det försvann när jag åt lite blåbärssoppa. Kan det vara så att man kan behöva lite kolhydrater för hjärnan, när man har en så kraftig infektion?

Melindrea
0

Ingen aning, men jag har pimplat honungsvatten, så det borde inte vara något problem på den fronten! (Å andra sidan, jag känner mig inte mosig, utan bara… ontig. Jag klarar till och med av att programmera med influensan…)

PiaC
0

Krya på er!!

Kram Pia

Melindrea
0

Jag har en lätt känsla att Findus (eller vilka det nu var som gjorde den mat jag köpte färdig) skulle få dåndimpen om de såg vad jag gjorde med deras mat… =) Grillbit med rösti, brytbönor, bernaisesås och tomatsås. Jag tog bort all rösti, lade ett rikligt lager med riven ost ovanpå biten och sedan en rejäl klick med bernaise, troligtvis dubbelt så mycket som de hade lagt dit.. =)

Agyr07
0

Jag vet exakt hur du har det. Jag har varit halvdålig under hela veckan och deckade i fredags. Alla symptom stämmer. Så krya på dig och hoppas du är över det värsta.

Saintpaulian
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Stackare, det är inte kul att ligga och vara ontig och må pyton Rynkar på näsan

Uppmuntringstulpaner kommer här!

vildros
0

usch ja. låter verkligen inte som en hit!!!

Önskar krya på dig massor!

Kram

Wildrat
0

Förra året när jag hade vad som måste varit influensa levde jag på Proviva Blåbär. Det var det enda jag kunde tänka mig att äta/dricka. Brydde mig inte alls om kolhydraterna, ville bara överleva…