Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-bröd-och-brödbaserade-rätter
Läst 1310 ggr
savonit
0

Reccept på pizza.

Letade och letade men hittade inget och sök funkar inte för mig.

Hur gör ni LCHF Pizza?

Själv kör jag på

3 ägg

tomater

lök

tomatpure

organo

ost

JAja det man vill ha på

Blandar 3 ägg med organo, steker sedan detta på låg värme tills det är tort och fint.

Lägger på Tomatpure, lök, organo blandning uppe på, på med tomater, skinka(Baccon) svamp, ost. (Det som passar en bäst)

släng in stekpannan i ugnen 15 min -20 min. Serveras gärna med hemlagad beanesås.

Hur gör ni era?

Maggan71
0

Jag blandar ägg med riven ost tills det blir en ganska tjock smet. Sedan slår jag ut smeten på en plåt och skjutsar in det i ugnen 200 grader tills det stannat/stelnat och fått lite färg.

Ut med "bottnen" och så lägger jag på fyllning; krossade tomater, skinka, svamp eller vad som helst, avslutar med riven ost och ganska mycket oregano.

In i ugnen igen, men nu på 225 grader så att osten smälter och får lite färg. Megamums!

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Lava
0

Kolla här

Glad

savonit
0

Tack Lava

slänger in din Pizza här under, hoppas det är ok?

"UNDERBAR PIZZA!!!

Jag bara måste dela med mig av detta recept som jag blandade ihop igår kväll. Jag och min kille skulle äta pizza och jag tänkte ge mig på ett försök med att göra ett sorts platt fiberhusk bröd i ugnen, och till min stora förvåning så blev det både gott och krispigt :) !!!!

Så här gjorde jag:

1 ägg vispades upp med lite salt

ca 2 msk (eller mer…)olivolja och rapsolja (beroende på vilken smak man föredrar) blandades med ägget

1 skvätt grädde

sen kryddade jag med vitlökspulver, basilika och oregano.

Sist hade jag i fiberhusk, ca 1 1/2 msk som vispades ihop med resten. Jag lät det svälla en stund och sen bredde jag ut det som en rund platta på ett bakplåtspapper. In i ugnen på ca 200 C i ca 15 minuter, jag har varmluftsugn och därför tror jag att resultatet blev krispigare, jag lät den dessutom stå kvar på ca 50 C med torkningseffekten på i ca 10 min.

Detta blev helt underbart gott!! Sen bredde jag på hemmagjord tomatsås, luftorkad skinka, tomater, lök och en massa parmesan ost innan den åkte in i ugnen igen så att osten smalt och löken blev mjuk. När det var klart dekorerade jag med basilika, ruccola och olivolja och parmesanost. Jag va i himlen :)Kyss

mmmm…det vattnas i munnen bara jag tänker på det..

"

Lava
0

Det är inte mitt recept, det är Negar som gjort receptet och tråden, jag bara länkade :)

jobi55
0

Maggan 71 samma gör jag …..undrar om vi har fått receptet från samma  person

savonit
0

Ok, då tackar vi även Negar för pizza recceptet.

Maggan71
0

jobi55 #5: Högst sannolikt! *skrattar*

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

fru-kryss
0

När familjen äter pizza tar jag SSS polarbröd och anv massor av god fyllning på dem. Kör i micron eller vanliga ugnen.

Har man polarbrög i frysen är det lätt som en plätt.

negar
0

Varsågoda!!! Bara roligt att andra också tycker om pizzan. Det känns så skönt att kunna äta pizza igen, det var något jag saknade!!

vickiskrylbo
0

Den UNDERBARA PIZZAN är verkligen underbar!!!! Måste testas!! Här blir det sådan pizza till kvällsmat!!