Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 2109 ggr
MalinArv
0

Hur göra? Nybörjare

Ja, nu är jag med och kämpar med. Har många kilo att gå ner… Drömmen om bebis gör att jag måste ner i vikt.

Har svårt att tänka mig att fett gör en smal men funkar det så blir jag glad. Ska ge det 2 veckor nu och se om det blir upp eller ner på vågen.

Har ni förslag på några goda mellanmål? Känner att min fantasi tryter när man inte får äta frukt eller bröd. Har väldigt svårt för tanken på ost med smör på… Idag mår jag mycket illa av middagen och har redan sprungit 2 gånger på toa med magkramper och diarré.

Hur hittar man en bra balans under dagen så man inte går hungrig? Jag kan inte äta så mycket fet mat på en gång så jag blir ju hungrig en liten stund efteråt.

Jag e "oskuld" på denna metod och är tacksam för alla svar.

Tack på förhand

Maggan71
0

Om du inte kan äta så mycket på en gång, så ät mindre portioner, men oftare.

Som mellis passar kokta ägg, skinka…

Gegga på kokt ägg, tonfisk och majonäs…

Knaperstekt bacon är jättegott att ha liggande i kylen. Perfekt snacks!

Lycka till!

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

savonit
0

Frukost

2 Ägg bacon muffins på morgonen med 2 klickar majonäs.

Då håller man sig mätt från 7 till 12-13

Som mellan mål ägg och majonäs, tonfisk majonäs

röror ha gärna i lök för smaken.

fia1
0

Att ta från kylen o äta direkt kan vara tex kall fläskkotlett eller stekt fläsk i munsbitar. Ostrullar med smör på är ett annat tips.

Mervi
0

Läs gärna "LCHF för nybörjare", finns på startsidan.

Det finns också "Mat - jag behöver måltidstips" där man kan läsa vad andra ätit under dagarna.

Lycka till.

mamski
0

Men ge LCHF längre tid än 2 veckor! De flesta övergångsbesvär försvinner inte förrän det har gått mer än 3 veckor, så du kanske inte hinner börja må riktigt bra på bara 2 veckor.

Själv mådde jag väldigt illa de första veckorna, men det gick över. Symtomen liknade faktiskt känslan av en vanlig fasta, trots att jag åt.

Om du har svårt att bli med barn kanske du har PCO? Det har nog jag också, även om jag aldrig kollat det. Men jag har symtomen. Fast det har ändå blivit fyra barn Glad , varav de två sista har blivit till som riktiga överraskningar! Men LCHF är definitivt kosten för mig, äntligen märker jag att min kropp börjar fungera som den ska! Bl.a börjar min mens bli regelbunden!

MalinArv
0

#5 Vi går genom undersökningar för infertilitet just nu. Fick missfall i oktober 07 och inte blivit gravid efter det.

Får väl se va provsvaren säger. Men om jag ska få ivf så måste jag ner många kilon…