frukost
jag avskyr bacon
jag vill inte äta stekta ägg
Vad äter ni till frukost
Kom inte med omelett
Och vad kan jag ta med mig om jag måst äta frukost borta?

Jag äter oftast mat från föregående dag…antingen varm eller kall…ibland kokta ägg med smör….eller bara massor med ost (el ostrullar med smör) doppat i kaffe.
När man måste äta borta är nästan ost eller burkar med CF och makrill/tonfisk smidigast då de inte kräver kylning eller tillagning.
Mitt problem är om jag äter riktigt mycket fett på morgonen, som stekt ägg och bacon att jag mår jätteilla efter ett tag. Inget händer men illa mår jag.
Jag vill ätaq en frukost/frukost, inte fläskkarre med sås till frukost (gnäll, gnäll)
jar har et otroligt behov av nylagad mat
Jag dricker för det mesta bara en kopp kaffe med äggmjölk i, kanske lite ost till.
Men annars funkar ju turkisk yoghurt blandad med grädde och lite hallon.
Ett finncrisp med smör och ost.
Röror med CF+majonäs+ tex skinka/tonfisk/räkor och kryddor.
Som Pasi sa: gårdagens middagsrester funkar fint.
På jobbet kan jag ha med mig låda med kokta kalla ägg, majonäs och lite kaviar/böcklingpastej.
Oststavar är gott.
#2 hoppsan hann inte se ditt inlägg innan jag skickade mitt. Glöm allt jag skrev om gårdagens middag 
Tack ni är verkligen ett stöd
Finncrispen med Feeeet ost och kaffe med äggmjölk är nog bra men jag måste bara våga testa äggmjölk
Att ha med sig frukost borde vara det samma men en lite låda med ägg, majonäs och kaviar låter lockande.

#2 Mitt förslag är en "riktig" frukostfrukost…..det du vill ha (gissar - fil, mussli, gröt och macka) är bara en invand ovana.
Nej jg har inte ätit en mjölkprodukt på 2 år, inte fil, inte mysli
men inte ägg och inte bacon och inte matrester
Allaa förslag välkomna
Knaprigt, lättätet. lätt att ha med

#7 Rädisor?

Äggmjölk smaksatt med kakao, kanel och lite vaniljsocker? Lent och känns inte alls fett.
Jag gör på 30g smör, 1 ägg, 1dl vatten, en stor tsk kakao och en knivsudd vaniljsocker. Ett par kokta ägg med majonnäs på kanske? Lätt att ta med.
Jag tyckte det var lite kvalmigt med lagad mat i början, men det är mest en vanesak.
Tack alla änglar
jag testar
jag rapporterar
Beroende på hur mycket kolisar du vill/vågar få i dig… min man gör alltid en drink på morgonen som består av:
1 dl grädde
2 dl fet mjölk/kan bytas mot vatten
½ dl proteinpulver
3 tsk kakao
ev 1 ägg
Det blir en del kolhydrater, men det där står man sig på i 4 timmar, minst.

Om du inte vill äta ägg eller bacon till frukost så skulle jag äta..
* Linfröhusk bröd med massor av smör och pålägg på.
* 1 dl turkisk yoghurt blandad med ½ dl vispad grädde och lite äkta vaniljpulver. Över detta strör jag lite müsli mix.
* En avokado delad på hälften med en klick keso i mitten smaksatt med "vad du vill" tex oliver, skina, fetaost.
* Äggmuffins (finns recept på det här nån stans, sök vettija!)
* Ostkaka a la HFLC med kanel på passar även ganska bra tycker jag.
Bon appetite!
Måste bara få säga att jag saknar flingor och mjölk, en kopp te och ett par goda färska mackor med nåt gott på…suck.
Annars har jag inga bra förslag på frukost än de som redan nämnts. Lycka till i jakten på "icke-ägg och bacon"!

13# Linfrö husk bröd med massor av smör och något gott pålägg + en kopp te med grädde i, funkar inte det för dig?
I morgon ska jag testa
Tack för alla förslag
lite turkisk yoghurt med kokosgrädde, lite vanlig grädde, smaksatt med vanilj och kanske lite sukrin eller stevia, det är så läckert. Mandelbröd med smör och ost till and I'm in heaven.
#14 Jodå, jag har gjort huskbröd men inte vant in mig med konsistensen ännu. Men det kommer. Jag hade smör och makrill på.
Men det slår inte riktiga mackor på långa vägar!

Undrar om jag vågar säga det ingen - mitt vanliga tips - Keso blandat med creme fraiche, blir lite som ris a la malta. Gott milt för magen mättande och tämligen normalt.