Socker i bacon!
Kollade nu på förpackningen och det stod att det var druvsocker i där. Finns det nåt alternativ utan socker?
off topic.
Varför i hela vettet skall dom trycka in socker i allting?
Hur orkar dom springa med dl måttet och strö på allt dom kan hitta, jävla idioter.
sorry för att klampa in.
Vi äter baccon i mängder och har inte tittat på det ens.
köttfärs, eller skinka kanske?
Tulip har.
Hej ett råd om man vill undvika sockret som finns i bacon är att man köper färskt sidfläsk och steker det ordentligt och tilsätter salt efter behag, det är godare än bacon tycker jag det enda är att det smakar inte rökt men du kan ju testa, då slipper du ochså alla tilsatser (E nr).

Titta på några mer innehållsförtecknigar o du kommer att upptäcka att dom har klämt in socker i det mesta.. varför har man socker i majonäs o senap?????
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
jo förstår dig zepp att visst finns det socker i allt, men jag kan förstå att man kan ösa ner lite socker i burkar med smetar, som smakförbätrande, det är lätt, men helt onödigt.
Men varför i bacon hur lyckas man trycka in det?
Det är lite roligt att läsa socker på innehållsförteckningen och samtidigt läsa 2g kolhydrater.
2g…?! Lyckades de inte få upp kolhydrathalten till mer än 2g så undrar man ju varför de över huvud taget ens var i närheten med sockret, eller hur?!
ja men det är väll dessa på livsmedelsverket som smyger runt i alla slakterier och livsmedels industrier, med sitt dl mått och 2 kg sokcker påsar och strör på allt dom kan hitta, inte konstigt att folk mår som dom mår.

2 gram socker kan säkert ha en hel del påverkan på smaken. Jag köper Tulips bacon, gärna i storpack på Willys. De är tjocka och goda och innehåller varken socker eller rökarom!

Jag inbillar mig att sockret fungerar som smakförstärkare och att det binder vatten.. dvs.. det handlar mest om att lura konsumenter!!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Tulips på Willys, ok tack och bock!
#3 Ska testas men det ska gå fort med. Äter bacon med ägg på morgonen