Billinge ost ? 500 gram
tja ja håller på att äta mindre kålhydrater o ligga på cirka 1000 kcal per dag. men jag undrar om man har en 500 grams billinge hyvelost hur många skivor får man ut på den då. kan inte räkna hur många kcal annars ;)
Tack för svar!
Varför ska du äta så lite som 1000kcal om dagen? Så lågt kcal intag räknas i mina ögon som svältkost, vilket endast har negativa följder för din totalhälsa.
men det hörde inte till fallet undra bara hur många skivor man får ut av en 500 grams billinge ost.
Om det inte hörde till fallet varför nämnde du då att du skulle "äta så lite som 1000kcal" om dagen?
#0, Det är det nog ingen som kan svara på, eftersom tjockleken på skivorna varierar mycket beroende på hur hårt du hyvlar och vilken typ av osthyvel du använder. Enda sättet att få reda på det är att köpa en ost och hyvla upp den. Sedan kan du äta skivorna. 
För övrigt håller jag med #1 om att 1000 kalorier om dagen är alldeles för lågt och antagligen är direkt hälsofarligt. Äter man så lite under någon längre period så är det min åsikt att man riskerar att skada sin metabolism för livet.