vad göra av fläsksvålar?
Jag har letat som en galning efter fläsksvålar och hittade äntligen på willys. Köpte två stora påsar.
När jag kom hem var både jag opch sambon ivriga på att smaka men usch vad de smakade illa. hade hoppts kunna ersätta chipsen men det blev en stor besvikelse.
Så vad ska jag nu göra av dessa påsar? :/
I Mexico doppar man de i Guacamole eller salsa. Jättegott! Äter du lime kan du pressa lite över dem… också gott
. Man brukar också strö krossade fläsksvålar över grillat/stekt kött. De blir 'krispigt och gott'.
Mums!
Köpte du de som inte har konstig baconsmak?
det är ingen speciell smaksättning.
jag tycker det smakar kartong med lite salt.
Ja, det är nog antingen sånt man älskar eller hatar. ;)
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Håller med!
Om ni inte vill äta upp dem kan ni spara dem till någon fest … då äter gästerna säkert upp allt!
haha bra tips :-D

Hmmm - karton och salt - låter som de är förbi bästa datum. Eller urusel kvalité!
:-) Inge
Ge till hunden kanske :-)

Jag har fortfarande inte hittat fläsksvålar, trots att jag letat på varje affär jag varit in på. Därför har jag istället börjat snegla på grisöronen de säljer på hundavdelningarna…

mamski - hahahahahha helt underbart!