Sjuk och eländig...
I början av veckan inträffade något som jag varit förskonad ifrån sedan jag i september började med LCHF kosten.
Mina tarmfickor började att krångla! Jag blev så förvånad, då jag vet vad som brukar förorsaka detta elände just för mej……VITT BRÖD!
Jag har inte ätit något bröd alls på denna tiden och följt kosten perfekt och har vid flera tillfäll skrivit här om hur BRA jag mår, hur jag kunnat sluta med Metformin och att mitt långtidssocker ändå ligger perfekt…..Ja, jag har varit så glad över att jag hittat "rätt"
Nu har jag förstått att jag inte längre kan äta kött i bit, utan får hålla mej till färs.
Det var efter ett skrovmål på nötkött som magsmärtorna kom som ett brev på posten under natten till måndag.
Jag har kunnat svälta mej frisk förut, genom att bara äta flytande, i 2 dygn och dricka massvis med vatten, men det hjälpte inte denna gången alls.
Igår fick jag gå hem från jobbet efter halva dagen med recept på 2 olika antibiotika, Ciproxin och Flagyl som jag tvingas äta i 10 dagar……jag VILL inte, men då min snabbsänka låg på 80, så orkar nog inte kroppen med detta själv, tyvärr, det är bara att "ta skeden i vacker hand" och göra som doktorn säger, han hotade med att lägga in mej med dropp om jag inte följde ordinationen
och jag vet vad som kan hända om det går för långt…..ingen höjdare med bukhinneinflammation precis.
Tänkte gå och jobba imorgon, för det har lättat bra på ett dryga dygn…….till middag idag åt jag makrill och majonnäs och det känns okej…..mycket kokosolja och proteinpulver har det gått åt under svältdagarna så det känns gott med något fastare föda nu.
NU har jag klagat färdigt för idag
Allt gott till er här inne på forumet!
Tarmfickor, elände
Växla tillbaka till det goda som slinker igenom
Du ska veta att vi alla är med dig
Fett slinker iväg men glöm inte att tugga ordentigt

Jag tror inte det spelar någon roll om köttet sväljs som hela bitar eller som tuggad färs eftersom det löser upp sig i magsäcken till en rinnande vätska.
Krya på dig!