Spocs egna tråd
Hej alla glada.
Har läst och varit (passiv) medlem nu ett tag, men tänkte dela med mig av mitt LCHF äventyr….
Började så smått i februari 08, pallade dock bara med att köra i 2 veckor, hade enorma skumma "omställningsbesvär"….
Gjorde dock en nystart under Oktober -08, och har kört strikt sedan dess…. med mycket bra resultat… -14kg hittills…. (finns dock en del kvar att ta av)
Hade i början en hel del omställningsbesvär, har varit kolhydrat-missbrukare under hela mitt liv innan, så det är väl inte speciellt enkelt för kroppen att börja arbeta som den är tänkt att fungera.
Har känt under senare tid nu att jag får kramp i benen relativt enkelt, helst på morgonen….. har börjat att ta lite dolomit, får väl se ifall det hjälper, är det något annat man skall hålla koll på ?
Det man märker nu efter att kört denna korta tid är den enorma skeptism man möts av i olika sammanhang (jobb/vänner mm)…
"- du måste ju äta kolhydrater, hjärnan behöver det…… - det är viktigt att äta kolhydrater innan du tränar…. - du dör ju utan kolhydrater, kroppen behöver det… osv osv.."
Är det vettigt att gå och kolla upp blodvärden/blodtryck etc nu 3 månader efter starten, eller hur ofta brukar ni kolla upp er ?
Det känns som att det fortfarande sitter en lite djävul på ena axeln och viskar: (det är farligt med fett, dina blodådror kommer att becka igen, du kommer att få hjärtinfart….)
Hoppas att jag har lagt in inlägget i rätt grupp….. (medlemmar), om inte kan någon admin peta in inlägget i rätt grupp ?
//Spoc
Välkommen in i de skrivandes stora skara! Och grattis till alla dina borttappade kilon, må de alltid vara försvunna.
Välkommen hit!. Och ett stort grattis till ditt fina resultat.
Lycka till under 2009.