Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: lchf-för-nybörjare
Läst 5260 ggr
fiddiloo
0

Svettas eller fryser...

Börjar kännas som en ny pubertetSkäms.

Svettas så fort jag rör mig eller fryser när jag är stilla(inte alltid).

Har ätit lc-kost i en månad. Humöret har inte heller varit det bästa, typ pms på heltid så min stackars sambo får höra ett och annat!

Någon som känner igen sig??

Orken vill inte heller komma tillbakaGråter. Innan åt jag mkt kolh för att orka med min löpning som jag nu fått sluta med.

Mår ju toppen annars och älskar maten så jag VILL INTE sluta…./Fiddiloo

Uttelille
0

Mina omställningsbesvär var inte över efter en månad utan snarare 5-6 månader (lite extremt länge i och för sig). Så jag tycker att du ska ge det lite tid till, om det inte känns allt för plågsamt, vill säga.

Saintpaulian
0

Jag har också omställningsbesvär som kommer och går. Jobbigast var nog mitt illamående, men det försvann när jag drog ner på kokosfettet. Det där med att vara varm och kall om vartannat är ju inte kul, men det går över.

Säger som uttelille, ge det tid. Och försök att vara lite extra snäll mot sambon Glad

ariaam
0

Jag känner oxå igen det där med varmt/kallt. Men jag tror att kroppen inte riktigt vet vilket "ben" den ska stå på..jag menar, man blir ju varm av att röra på sej och då måste man ju svettas, och om man inte rör på sej o svettas ändå, eller känner sej varm, så tror jag att kroppens hormoner känner av fettmättnaden och vill ta bort överskottet, o när man känner sej frusen så kanske är det så att man gått ner i vikt så många gram att kroppen inte hinner med att värma upp?? Kan det vara så?? Den bilden får jag iallafall.

Kram på Er å släng på er nåt varmt om ni fryser ta ett glas vatten om ni är varma, tror att det blir bättre senGlad trots mina två veckor i lchf nya livet.

Wildrat
0

Äter du tillräckligt? Ta en kontroll med MinMat för säkerhets skull.

fiddiloo
0

Jag äter minst 2000 kcal per dag, så jag borde få i mig tillräckligt. Ser okej ut på fördelningen mellan fett protein o kolhydrater, men funderar på att öka protienmängden en aning och minska lite på fettet. vad tror ni om det?? Inbillar mig att jag håller mig mätt längre då?? Just nu blir jag hungrig och vill småäta hela tiden fast jag äter ordentliga måltider….

Wildrat
0

#5 Du är mitt i omställningen och då fungerar inte hunger och mättnad riktigt som det ska men känner du dig hungrig så ät, denna period kommer inte hålla på särskilt länge. Det är inte farligt att äta mer protein så om du vill testa det så gör det men som sagt, denna period av bottenlöshet går över av sig själt så småningom.

fiddiloo
0

OKej. Tack för tipsetGlad! Har precis tryckt i mig en stor ostbit på finn crispSkäms…Bara 2 h efter middagen!