Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: lchf-för-nybörjare
Läst 807 ggr
Ladie1
0

Det blir många kalorier

Hm funderade lite , igår fick jag i mig 13 kolhydrater och låg på ca 1400kalorier men idag har jag ätit lite vitkål och ungstekt kött och lite ost och lite vitkål . + lite hallon och vips (visste inte att vitkål hade så mycket kolisar  enl min mat) så hamnade jag på 23 kolisar och 2120 kalorier  man har ju inpräntad ät inte mycket kalorier.  man blir ju lite orolig på att få isig så många kalorier nu i början

känns lite som man står men en fot på varje sida

Aniara4
0

Strunta i kalorierna. Som för övrigt inte alls är särskilt många. LCHF är inte kaloribegränsning dvs svält.

Skrivfeber
0

sen är det så att ju längre tid du äter lchf dessto mindre äter du. Även om du inte tänker på det, så minskar du på portionerna, eftersom kroppen reglerar det.

Så även om det känns mycket nu, så kan det vara jätte lite du äter om nått år. =)

Palle65
0

Räkna inte så mycket, undvik kohydrater och ersätt dessa med naturligt mättat fett. Mat ska inte vara en matematik lektion…

Ladie1
0

jaha tack  så ni tror att man minskar på portionerna. Ibland känns det som en matematisk lektion faktiskt. :-)  tack!!